טיול בשירת הנודד בין איילת למטולה

 

טיול בשירת הנודד בין איילת למטולה

השיר ציוניוני הדרך הוא אחד מסמלי הטיולים בארץ ועוד הרבה לפני המצאת שביל ישראל היה שיר הנושא בתכנית נקודת חן של אורי דביר . לכבוד החג ולכבוד הרבה טיולים באזור ערכתי טיול מסלול בין איילת למטולה בין השירים  , בין הכבישים בין מקורות המים הפעילים בכל השנה והמון כיף . אנא טיילו בזהירות , קחו מים  , סוללה מלאה במכשיר הסלולרי שלכם ותהנו מארץ נהדרת ! טיול בשירת הנודד בין איילת למטולה

היי ציוניוני הדרך אבנים לבנבנות טוב לשוט, תרמיל על שכם אל בלי אן הרחק לנדוד בין איילת ומטולה, שם עייפתי ואשב. פרח חן לקטוף חפצתי, וננעץ לי קוץ בלב

שנת 2020 החזירה את תיירות הפנים לישראל ובגדול מטיילים בישראל עם מסלולי הטיול המרעננים שהכנו עבורכם וניתן לבדוק מחירי צימרים בצפון 

טיול בשירת הנודד בין איילת למטולה

טיול בשירת הנודד בין איילת למטולה

מסלולים מומלצים טיול בשיר ציוניוני הדרך שיר הנודד

טיול בשירת הנודד בין איילת למטולה  ! השיר האהוב ציוניוני הדרך שהושר במקור על ידי אסתר עופרים מזכיר מספר מקומות חן לטיול בישראל בין איילת ומטולה. אהרון אשמן המשורר כתב את השיר שלא נס ליחו ואנו באתר cityall בדקנו כמה נקודות טיול שוות במויחד בין קיבוץ איילת השחר למטולה.

בין איילת ומטולה,
שם עייפתי ואשב.
פרח חן לקטוף חפצתי,
וננעץ לי קוץ בלב.

מה עושים בשבת?. טיול בשירת הנודד בין איילת למטולה

היישוב הצפוני בישראל נמצא מרחק  35 דקות ול 37 קילומטרים על כביש  90 מקיבוץ איילת השחר.

שמורת נחל עינן

אהרון אשמן ראה את נחל עינן לפני זמן רב. מתי?. עוד כאשר היה הנחל מקור המים העיקרי של שמורת החולה. מאז הנחל יובש ורק בשנת  2010 החזירה רשות הטבע והגנים את המים לשמורה.

איזה מסלול מומלץ?. טיול קל יחסית לכל המשפחה. מה נקח לדרך?. מים וכובעים.

טיילו שעתיים בטבע ותיהנו מכל רגע מהאוויר והצמחייה לאורך נחל עינן. במקום אין שירותים אבל מצד שני לא צריך לשלם דמי כניסה בנחל עינן .

עין תאו עין תאו ג'חולה

בצנעה בצד הכביש מתחבא לה שמורת עין תאו. לא שמורה גדולה אבל היא אחד השרידים האחרונים והיפים לבתי הגידול שנפוצו בעמק טרם ייבוש החולה ויוזמה מקומית של עובדי כפר גלעדי בשנות החמישים להקים מעין מלאכותי סייה לשמר בעלי חיים נדירים. הרחצה אסורה , אהרון אשמן לא הכיר עין תאו שלא היה קיים בזמנו אבלך אתם יכולים לרדת בדרך בכביש 90  במרחק 320 מ' מצפון לצומת כח ( העלייה לקיבוץ יפתח ) לכביש 899 יש האטו ופנו ימינה לדרך עפרכלל שתפגשו בדרך מחסום עצרו את הרכב ולכו 400  מטרים. מומלץ להפעיל google maps והגיע למקום מבלי להתברבר . אין כניסה למי המקום.

מפל התנור 

כעת נמשיך צפונה על כביש 90 , נעבור את קרית שמונה ( או שנעצור לקפה שתייה והתרעננות בקריית שמונה ) ונגיע למפל התנור. אותו מפל שלרגליו כתב לוין קיפניס את השיר רקפת על שמה של בת ממייסדי יסוד המעלה.

2 קילומטר בסך הכל של מסלול עם הסעות בין הנקודות בימי שבת ( חובה לברר מראש ) או לקחת את המסלול הקצר מהכניסה הדרומית לשמורה עד מפל התנור וחזרה . הליכה כייפית לכל המשפחה , אפשר גם לגנוב לחות ומים קרים בדרך. בקבוק מים לכל 2 אנשים חובה חובה + סלולארי עם בטריה מלאה !

שימו בוייז מפל התנור ותגיעו לשמורה בקלי קלות

ונסיים את שירת הנודד בין איילךת למטולה דווקא עם המילים של לוין קיפניס על …רקפת

מתחת לסלע צומחת לפלא
רקפת נחמדת מאוד,
ושמש מזהרת נושקת, עוטרת,
עוטרת לה כתר ורוד!

צפו בווידאו טיול מפל התנור מסלולים מומלצים לכל המשפחה לאן מטיילים בשבת

ועוד כמה שירים בין איילת למטולה

זאב זבוטינסקי כתב גם שיר העוסק בציוני דרך , הרבה פחות שמח אומנם , אך הוא הזכיר את יוסף טרומפלדור בשיר – שיר אסירי עכו באמצעות המילים .

בֵּין אַיֶּלֶת וּמְטוּלָה,
בְּקִבְרוֹ דּוֹמֵם,
דֹּם שׁוֹמֵר גְּבוּל אַרְצֵנוּ
גִּבּוֹר גִּדֵּם.

טיול בשירת הנודד בין איילת למטולה מסלול טיול בין מקורות המים והמעיינות בין איילת למטולה על השיר ציוניוני הדרך מסלול טיול של חצי יום עד יום בצפון הארץ שמתחיל בקצה כביש 90 ומתעקל בין פינות חמד והמון ירוק של הצפון . בדרך אפשר לשלב לינה במקומות בצפון אבל בהחלט אפשר להסתפק ביום טיול ולקנח בארוחה באחד ממרכזי הנוסעים או מסעדות בצפון .