מוזיאון ארצות האסלאם בירושלים שעות פתיחה תערוכות

מוזיאון ארצות האסלאם בירושלים שעות פתיחה תערוכות

לצד אוסף השעונים הנדיר , שמחביא סיפור בלשי שהסעיר את המדינה ואת שעון מארי אנטואנט , מוזיאון האיסלאם בירושלים הוא פנינה אמתית. שנת 2023  כל המידע אודות מוזיאון ארצות האסלאם בירושלים שעות פתיחה תערוכות.

כל הסיבות להגיע לביקור מוזיאון ארצות האסלאם בירושלים שעות פתיחה תערוכות

ומספק הצצה נדירה להיסטוריה של התפתחות האיסלאם והמזרח התיכון בכלל , ארץ ישראל בפרט והתרבות הנוכחית שבה אנו חיים באמצעות האומנות והאדריכלות של שושלות השליטים במזרח התיכון

בקומה התחתונה של המוזיאון ארצות המקרא מציגה תערוכה יקרת ערך הכוללת שעונים נדירים ביניהם שעון מרי אנטואנט של האמן לואי אברם ברגה. לא אל תנסו להכין כסף כי שעון breguet מחיר זה עסק יקר . כמה ?  אם תמצאו שעון ברגה למכירה תכינו כ 25 מיליון אירו .

מה קורה בחודשי קיץ 2023  הפעילויות והאטרקציות המרתקות מה עושים בירושלים

המוזיאון הוא בית לאחד מהאוספים הייחודים והנדירים בעולם של מסורות אמנות האסלאם במרחב הגיאוגרפי של מצרים, סוריה, עיראק, תורכיה, הודו, אפגניסטן, ספרד ואיראן, ולאוסף השעונים הנדיר של סר דיוויד סלומונס, מהאוספים הנדירים בעולם, ובו שעון המלכה מארי אנטואנט הנחשב ליקר בעולם, קבוצה של שעוני ברגה ועוד. לצד תערוכות הקבע ותערוכת השעונים, מתקיימות במוזיאון תערוכות מתחלפות.

המוזיאון הוא בית לאחד מהאוספים הייחודים והנדירים בעולם של מסורות אמנות האסלאם במרחב הגיאוגרפי של מצרים, סוריה, עיראק, תורכיה, הודו, אפגניסטן, ספרד ואיראן, ולאוסף השעונים הנדיר של סר דיוויד סלומונס, מהאוספים הנדירים בעולם, ובו שעון המלכה מארי אנטואנט הנחשב ליקר בעולם, קבוצה של שעוני ברגה ועוד.

במוזיאון יתקיימו במהלך הקיץ סיורים בימי שישי ללא תוספת תשלום, בתערוכת השעונים אפשר לבלות בחדר הבריחה בעקבות השטד הגדול, ובתחילת יולי תיפתח תערוכה חדשה בנושא המטבח הערבי

שישי תרבות במוזיאון לאמנות האסלאם

ימי שישי בשעה 11:00 בחודש יוני – סיור כלול בדמי הכניסה למוזיאון!

בין הסיורים: משחקים ותרבות הפנאי בעולם האסלאם, מדעים, אסטרונומיה ואסטרולוגיה, דרך המשי, קמעות, צבעים ועוד.

6.7.23 – פתיחה תערוכה חדשה "סיפורי טעמים – המטבח הערבי יוצא מהצלחת" מהת'ריד, המאכל האהוב על הנביא מוחמד, דרך המלבי, ועד החומוס והמג'דרה, התערוכה מציגה את תהליך לידתו, התפתחותו והתגבשותו של המטבח הערבי על ציר זמן של אלף שנים.

שעות פתיחה טלפון כרטיסים מוזיאון השעונים הנדירים בירושלים 

מוזיאון האיסלם רחוב הפלמ"ח 2, ירושלים , טלפון: 02-566-1291  ראשון ': סגור שני – רביעי: 10:00-15:00חמישי: 10:00-19:00‏ שישי – שבת: 10:00-14:00‏.

אהובתו של שודד השעונים סרט חדש 2023 yes דוקו

במהלך שבת אחת באפריל 83', התבצע ברח' הפלמ"ח שבירושלים מה שלימים נחשב לשוד הגדול בישראל: אוסף של 106 שעונים עתיקים ונדירים בשווי של כ-200 מיליון דולר – בהם שְעוֹנָהּ של המלכה מארי אנטואנט – נשדד בחשכת הליל מהמוזיאון הישראלי לאמנות האסלאם. כך החלנ תעלומה בת 25 שנה שנפתרה לגמרי במקרה מול המצלמות.

במשך 25 שנה עמדה המשטרה אובדת עצות בנוגע לזהות השודד ולגורלו של האוסף הגנוב. הפרשה פוענחה לבסוף . מתי?. אחרי מותו של השודד. האן המשטרה פתרה את התעלומה?. לא בזכות משטרת ישראל, אלא בגלל אישה אחת – נילי שמרת.
אנו חוזרים לתחילת שנות השבעים, כעשור לפני שוד השעונים. במסיבה של חברים בסלון תל-אביבי, פוגשת נילי, צעירה סקרנית בת 25, בחור נאה וכריזמטי בשם נעמן דילר. כשהיא שואלת חברה טובה על אודות הבחור, זו מספרת לה כי מדובר בקיבוצניק מעין החורש, שאך לפני חודש שוחרר מהכלא לאחר שהורשע בשוד בנק. כך גם זכה לכינוי "הקיבוצניק הפורץ".

צפו בווידאו אהובתו של שודד השעונים לצפייה ישירה yes דוקו

 

סיפור גניבת השעונים והשבת למוזיאון האיסלאם

נעמן לידור או נעמן דילר הוא אחת הדמויות המרתקות בנוף התל אביבי של שנות השמונים. הוא זה עתה חזר מחול ופתח קריירת פשע וגניבות שהקנתה לו מוניטין של פורץ אגדי. עם קלאסה. כבר אין פורצים כאלו. כבר אין אגדות כאלו בעיר. מודח קורס הטייס , בנה של המטפלת בבית היתומים של יאנוש קורצאק, שנזרק מקיבוץ עין החורש ויצא לפעולה אחרונה , נועזת , חכמה וחוצת יבשות שנפתרה לגמרי בנקרה ארבע שנים לאחר מותו ממחלת הסרטן בשנת 2004 .

מי היה נעמן דילר וכיצד דמותו מרתקת עד היום

נעמן דילר היה פורץ עם קלאס . עם סגנון. הוא היה יוצא באמצע פריצה להתקלח וחוזר נקי לעבודה. לא פגע בנפש אבל את הרכוש מאד אהב . בעיקר כזה שאפשר למכור , לקחת לחול ולחיות ממנו בדירה הקטנה שרכש בתל אביב. כמה ימים לאחר הפריצה נחתו השוטרים אצל דילר בדירה , אבל הוא כבר חיכה להם עם דרכון שהכין מבעוד מועד ובו חתימה על יציאה לחול . בימים ההם לא היו מחשבים והצלבת מידע הייתה בגדר חלום ….אפילו זה לא .

שנת 1983 הטלויזיה הצבעונית בבתים אבל בלילות דילר , לבדו ובלי שותפים כבר תכנן את הצעד הבא שלו . הוא נכנס , לבדו , למוזיאון לאומנות האסלאם ויצא משם ללא רעש או לכלוך מיותר עם  106 שעונים נדירים בשווי של כמה מליון דולר. אגב את הסורגים הוא הדביק בדבק נייר שלא ייראו חתוכים .

את השעונים שלקח דילר מהמוזיאון הוא הוא למד אחד לאחד . הכין הוראות מפורטות לפרטי פרטים כיצד לתחזק אותם וכתביו מהווים עד היום מקור לתחזוקת השעונים. הוא הבריח אותם לחול ופיזר את השעונים הנדירים בין כספות בבנקים שונים. מעת לעת פקד את הכספות ואת השעונים , תחזק , מתח , אהב מקרוב והמשיך. את שנותיו האחרונות בלה נעמן לידור דילר בארצות הברית יחד עם אהבת נעוריו שלה נישא טרם מותו והוריש לה את אוסף השעונים.

כמה שנים אחרי מותו בעוד אשתו של דילר , שכבר נפטר  , מנסה להבין מה שווי השעונים שהותיר לה אהובה , עינו החדשה של שען תל אביבי זיהתה אותם ולאחר מספר חודשים הם הושבו למוזיאון . דילר אגב הוא דמות מרתקת שחייו שזורים בקונוטציה עמוקה לתפסן בשדה השיפון של סלינגר, הדמות שווה סרט לפחות

תערוכות קבע מוזיאון ארצות האיסלאם

אוסף השעונים

סיפורו של האסלאם

התקופה המוקדמת של היצירה בלבנט

ימי הביניים בראי היצירה האמנותית

אמנות מוגולית

המורשת העותמנית