משכנתא בחדשות

  קרנית פלוג נגד הצעת לפיד לביטול המע"מ לדירה ראשונה 

קרנית פלוג נגידת בנק ישראל טרם הצליחה לייצר מהלכים לבלימת מחירי הדיור ואף הייתה שותפה למחדלי בנק ישראל בתקופת סטנלי פישר. כעת מתנגדת הנגידה להצעתו של יאיר לפיד להורדת המעמ על דירה ראשונה. עוד על המאבק הצפוי בין הנגידה לשר האוצר בכתבה באתר מחלקה ראשונה

עוד באתר פסטיבל האוכל אשדוד עמים וטעמים 2023 

 משכנתא בחדשות  : יאיר לפיד וביטול המע"מ לדירה ראשונה – יעבור את בגץ ?

הצעתו של יאיר לפיד לבטל את המעמ לדירה חדשה עבור זוג + ילד 1 , בוגרי צבא או שירות לאומי עושה גלים בתקשורת. שווי ההטבה כ 2 מליארד שקלים הוציאה מהכלל ערבים , חרדים וזוגות שאינם יכולים להביא ילדים. עוד על ההצעה ( ברווז ? ) של יאיר לפיד בכתבה בישראל היום.

 מדד הדיור מכה את מדד המחירים לצרכן עלה ב 6%

מדד מחירי הדיור ממשיך לחיות בעולם כלכלי משלו , מנותק מיתר מהמדדים הכלכליים. בעוד שבשנה האחרונה נרשם בישראל מדד בשיעור אפס אחוז , המייצג ירידה בביקושים ומאותת על מיתון , הריי שמדד מחירי הדיור המריא ב 6% ואין בו כדי לאותת על ירידה בביקושים. 

 יוזמת החוק נכשלה  – נמשיך לשלם קנס פדיון משכנתא 

חברי הכנסת עם הבנקים בישראל. לא פחות מ 45 חברי כנסת הצביעו נגד הצעת החוק של אילן גילאון לביטול עמלת פדיון מוקדם של משכנתאות.

עמלה זו מגיעה לגובה של עשרות אלפי שקלים , מונעת מלווים למחזר משכנתא או לסגור משכנתא בתנאים נחותים ומגדילה מן הסצם את רווחי הבנק למשכנתאות. לצפיה ברשימת חברי הנכסת שהצביעו נגד הצעת החוק לחצו כאן . – רשימת חברי הכנסת שלא רוצים לבטל את קנס פדיון המשכנתא

 ייעוץ כלכלי ייעוץ משכנתאות | ייעוץ כלכלי למשפחה | ייעוץ לכלכלת המשפחה | ייעוץ פיננסי למשפחה