פגישות עם אנשים מיוחדים

פגישות עם אנשים מיוחדים

ההיסטוריה מלאה באנשים מיוחדים. מתוך אין ספור אנשים בהיסטוריה האנושית יש לכל אחד כמה שהוא ממש מתחבר אליהם. לומד אותם, מכיר את דיוקנם , מוקסם מדמותם ובטוח שעוד מעט קט ….הנה מי זה דופק בדלת…
כי איפה יש היום עוד אנשים מיוחדים ? ולפגוש אותם חיים בזמן אמת זה ממש חלון ליל קיץ. לילה אחד , שהשינה ברחה לה למצאה מאהב אחר, ברחתי אני למקלדת וחיפשתי אתכם . רשימת פגישות עם אנשים מיוחדים , גדולים מהחיים . בהתחלה רציתי ארבעה , כי את זהר ארגוב כבר ראיתי פנים אל פנים , אבל אז אמרתי לעצמי , חמישה זה חמישה. אחרת משהו מהם עוד עלול להיעלב ואז אף אחד לא יגיע.

ראשון המיוחדים הוא מַקְיַאוֶולִי , נִיקוֹלוֹ מַקְיַאוֶולִי Niccolo Machiavelli ש 58 שנותיו על אדמת איטליה שמשמו לו לעצב ולהגדיר את הפוליטיקה של הרנסנס , ולכתוב את ספרו הנסיך ( אני יודע שיש הטובענים אחרת ) המוקדש לדמות השנייה שלי , צ'זארה , צ'זארה בורג'ה Cesare Borgia בנו של האפיפיור המושחת רודריגו , שלא רק היה יפה תואר וגיבור מלחמה , אלא יוחס לו רומן עם אחותו. לך תדע. צ'זארה זה היה אמור להיות נסיך איטליה אך התהפוכות הפוליטיות זרקו אותו למוות מחולי כזה שהנה אני מרים את ראשי וכבר מזדמנת לפי פגישה מספר 3 יחד עם צרפתי מוזר שחד חידהשלטובי מוחות בעולם המתמטיקה לשח 350 שנה לפתור .

הנה עולה במדרגות הזמן פייר דה פֶרְמָה Pierre de Fermat מתמטיקאי ומשפטן צרפתי בן המאה ה 17. לך תבין אותו. כתב טענה על משפט פיתוגרס , לא צרף הוכחה ועכשיו לך תוכיח שאין למתמטיקה אחות . אז זהו , במשך 350 שנה באמת הייתה לה אחות לא משהו.