שבוע הספורט של ישראל

שבוע הספורט של ישראל

מחוז ירושלים 2016

פארקים במרכז ובשרון המלצות לבילוי בחיק הטבע העירוני

פארקים במרכז ובשרון המלצות לבילוי בחיק הטבע העירוני

כיצד פעילות ספורטיבית תורמת לבריאות?

איך פעילות ספורטיבית תורמת לבריאות?

 ספורט מגן מפני מחלות לב וכלי דם

מחלות לב וכלי דם הן אחד מגורמי המוות המובילים. על ידי הישארות בלתי פעילה, הסיכון לפתח אחד מוכפל בשניים. אימון מערכת הלב וכלי הדם באמצעות פעילות גופנית יכול להגן ולחזק את הלב לטווח ארוך. זה עוזר להפחית את הסיכון לקרישה ואת הסיכון להתקף לב. איך זה קורה?. על ידי הימנעות מלחץ דם גבוה.

בנוסף לתפקיד הזה, פעילות גופנית מומלצת גם לאנשים שכבר סובלים ממחלות לב וכלי דם. מדוע המדע ממליץ על פעילות ספורטיבית?. כל עוד היא מותאמת למצבם הגופני. חלק מהבדיקות חייבות להתבצע לפני כן על ידי הרופא, אשר יכול להמליץ על תרגילים המותאמים למצבו הרפואי של המטופל.

ספורט מונע סרטן ומחלות מטבוליות

גם במצב בריאותי תקין, הספורט מאפשר לאדם למנוע את הסיכונים הקשורים לסרטן, במיוחד סרטן השד לנשים, הפחתת הסיכון ב-40%, וסרטן הערמונית לגברים, תוך הפחתת הסיכון ב-50%.

מחלות מטבוליות כמו סוכרת או כולסטרול, שהן סימנים לחוסרים או הפרעות בגוף, יכולות להילחם או להסדיר גם באמצעות ספורט. פעילות גופנית יומית מ-30 דקות עד שעה ביום תספיק כדי למנוע תסמונת מטבולית. זהו מינימום שיש לעקוב אחריו, שמירה על פעילות מתמשכת תהיה יעילה עוד יותר.

 

ספורט מונע ירידה קוגניטיבית

זיכרון, שינה, מתח: לפעילות גופנית יש גם השפעה חיובית מובהקת על הקוגניציה, הודות לחמצן טוב יותר של המוח והשרירים. ואכן, ככל שמשתמשים יותר בשרירים לפעילות גופנית, כך הם יצטרכו פחות אנרגיה כדי לבצע את עבודתם בטווח הארוך.

השערה מאושרת נוספת היא שספורט מביא שמחה וסיפוק לאנשים: הוא מפחית חרדה ודיכאון, הוא מספק גם תחושת רווחה לאדם.