טיול לאוקראינה לבוב

טיול לאוקראינה לבוב
בלוג התיירות של wesave

 

ממעמקי ההיסטוריה העיר לבוב מזמנת טיול של שבוע שכולו היסטוריה , מסע בזמן , טעמים וריחות שכדאי להספיק בטרם גל המודרניזציה ישטוף גם אותה. מדובר בעיר שנוסדה אי שם במאה ה 13 ובמשך שנים החליפה שליטים והגדרות טריטוריאליות. שלוש וחצי שעות טיסה מישראל במטוסים הנוחים של חברת התעופה האוקראינית ואתם נמצאים בגן עדן עירוני , מצוחצח ומבריק ונהנים מטיול באוקראינה ובעיר הבירה לבוב המוקפת כפרים שבהם החקלאים עוד חורשים את שדות תפוחי האדמה באמצעות סוסים ופרשות. 

אטרקציות בלבוב

בניין האופרה בלבוב Lviv National theatre

לשבת מול בניין האופרה בלבוב , ללגום כוס תה שחור מקומי או קפה משובח שזה עתה נמזג ולהנות מפיסת ההיסטUוריה בליבה של העיר הוא תענוג צרוף ללב ולנשמה.
הצגות תאטרון בלבוב.  מחיר הצגת אופרה נע בין 10 ש"ח ל40 ש"ח במקומות הטובים ביותר באולם וגם אם אינכם מבינים את השפה האוקראינית שווה לרכוש כרטיס לאופרה ולהתענג על אומנות טהורה שעוד מעט תעלם מהעולם ומהווה פנינה אדירכלית שנבנתה ב 1901 על ידי אדריכל איטלקי

מדרחוב בלבוב

ללכת וללכת ולהתענג על הרחובות , בתי הקפה המזמינים , המסעדה במבשבלת הבירה , הפסלים המזרקות 

שוק עתיקות לבוב

שוק העתיקות בלבוב , הנמצא מאוחרי בניין האופרה יזכיר לכם ימים נשכחים מההיסטוריה של ארץ ישראל ובעיקר מהימים בהם הייתה שייכת אוקראינה לברית המועצות. ברצינות תהומית למד הומור מקומי בדמות נייר טואלט עליו מוטבעת תמונותו של הנשיא הרוסי פוטין תוכלו לרכוש מלצמות ישנות עם גרמושקה במחיר שווה לכל נפש  , ביגוד מקומי וחפצי אומנות ומדליות. השוק מאד מסודר והרוכלים מתקשרים עם התייריםפ באמצעות מחשבונים. השיטוט בין דוכני שוק העתיקות אורך כשעה ולחובבי הזאנר אף יותר . 

חדר בריחה לבוב Insomnia The Haunted House‬ 

קחו נשימה ארוכה ומעט אומץ , פרטנר עם חוש הומור ולכן לחדר הבריחה של לבוב למקום שכולו השראה ופחד הומור ואטרקציה. בלב העיר במרתף הוקם על ידי אומנים חדר בריחה מדהים בו תפגשו דמויות מפחידות לכאורה שאלו בעצם שחקנים שיגישו לכם חידות מאתגרות ויסייעו לכם למצוא את הפתרון . המחיר לזוג סביב 20 ש"ח ובמידת הצורך תתלווה אליכם מתורגמנית או מלווה לאורך המשחק. המעבר בין החדרים , הדמויות והמשחק נותן הרגשה של מסע בין אגדות , מרתפים רדופים ומשאיר מספיק מרץ חיוך ותאבון להמשך המסע ברחובות העיר. שווה ביורת גם למי שאינו חובב את את זאנר חדרי הבריחה. 

מחירים בלבוב

המחירים באוקראינה בכלל ובעיר לבוב בפרט הם גן עדן לתייר הישראלי ולמי שרגיל ליוקר המחייה בישראל. באוקראינה תשלמו עד 90% פחות עבור מוצרי צריכה ואוכל בסופר מרקט או בשוק המקומי ועד 75% במסעדות ובבתי קפה יקרים במרכז. 500 דולר לזוג לשבוע יספיקו מעל ומעבר לזוג לטיול שכולו כיף בעיר וכלל מנוחה , טיולים אוכל טוב , קניות בשוק או בקניון וגם ישאיר תקציב לספא במלון לאופוליס בלבוב Leopolis Hotel, Lvov.
מחירי מסעדות בלבוב. החל מ 8 ₪ לארוחת צהריים מלאה וטובה במסעדות בסגנון חדרי אוכל ועד 200 ₪ לזוג במסעדות יוקרה בעיר

אוכל בלבוב

האוכל בעיר מעולה ! כדאי לגוןן את הביקורים בין מסעדות לתיירים למעסדות המציעות אוכל אוקראיני מסורתי לבין מסעדות בסגנון חדר אוכל הפזורות בעיר ובהן ניתן לאכול במחיר של כ 8 ₪ לארוחת צהריים ארוחה מקומית מלאה הכוללת מרק בורשט , פלמיני , מנת בשר וקינוח מקומי

רחוב על שם שלום עליכם 

לא רק אותנו ואת ילדותנו הספרותית הקסימו ספרי שלום עליכם עם מוטיל בן פייסי החזן , תושביה התמימים של כתריאליבקה והערבות החבטות .האוקראינים רואים בשלום עליכם את סופר אוקראיני דגול בלי קשר להיותו יהודי שנקבר בניו יורק ולכן הם הנציחו את שמו ואת מורשתו הספרותית באמצעות קראית מספר רחובות על שמו וציון אנדרטה הנושאת את פניו . האנדרטה המרשימה על שם שלום עליכם נמצאת בדרך לשוק המקומי , חמש דקות הליכה מבניין האופרה של לבוב .

מיקום 10 Shpytalna St

הקתדרלה הארמנית לבוב

רגע של קסם בסגנון שם הסרט של הורד . הארמנים שנרדפו בעולם מצאו בית חיים באוקראינה הסובלנית ובעיר הבירה לבוב ( נקראה גם למברג ) ודווקא בבירת גליציה , בלב העיר העתיקה נמצאת כנסיה ארמנית מרתקת עם ציורי קיר מדהימים ונזירים מזמן אחר . לא בקרתם לא הייתם. החוויה מזכירה את הביקור בכנסיה הפרנציסקנית באסיזי איטליה ועל אך שהמקום צנוע הוא יוצר את המבקר תחושה מכילה , מרגיעה ומיסטית כאחד. זמן הביקור המקום כשעה ומשם ניתן להמשיך לשוק העתיקות של לבוב מרחק כמאתיים מטרים 

כתובת  Virmenska st., 7

שוק מקומי לבוב אוקראינה

שיר השוק מתנגן ברקע , תשמרו על הכיסים מפני כייסים ומכל היתר תהנו מהבובושקות הנושאות מדי יום לשוק את מיטב התוצרת הביתית ואפילו תוכלו למצוא כאן פרסות לסוסים. נעליים ומותגים שלא שמקוריותם מולטלת בספק , מזוודות , תיקים ומדי הצבא האוקראיני , יקבלו את פניכם ומשם , לאחר 300 מטרים תפנו שמאלה ותגיעו לשוק הירקות והאוכל ולא תרצו לצאת ממנו . טרי טרי , אתמול בשדה היום על הדוכן , כרוב כבוש , פרג , תבלינים וירקות לקנות ולאכול במקום . המחירים בערך 10% מהארץ . תבלו בשוק המקומי בלבוב לפחות 3 שעות . 

כתובת  Stryiska street

 

מטבע באוקראינה הְרִיבְנְיָה או גריבניה 

גריבניה ‏ (UAH) שער חליפין כ 7.5 הריבניה ל 1 שקל ישראלי. בעיר ניתן להמיר מטבע חוץ בעשר שתלם בעיקר עבור הדולר האמריקאי אך יש לבקש מהנציג לכתוב לכם במחשבון ( שנמצא בכל חנות וכל דוכן בעיר ) את הסכום שישולם לכם. שער החליפין משתנה מדי יום אצל חלפני הכספים בעיר ולא מעט חנויות ישמחו להחליף עבורכם כסף כשירות נוסף ובניגוד לפראג או רומא מדובר כאן על פי בשער חליפין הוגן ללא עמלות 

בתי מלון לבוב אוקראינה 

בתי המלון בעיר לבוב מציעים מחירי לינה סבירים מאד . לצד המלונות הקטנים בעיר העתיקה של לבוב פועלים בעיר מספר מלונות יוקרה אך במחירים שפויים שתייר ישראלי ישמח לשלם תמורת השהות במלונות המעולים שהעיר מציעה. באמצעות אתר בוקינג ומאתר הדילים בעוד זה ניתן לצפות במחירים הטובים ביותר למלונות מומלצים בעיר לבוב אוקראינה. 



Booking.com

מספר בתי מלון כגון מלון אסטוריה לבוב  Astoria Hotel השוכן בבניין היסטורי ישן במרכז העיר מטרים ספורים מבית האופרה המרהיב ומרחק דקות ספורות ברגל לשוק המקומי .לצידו פועל מלון פנורמה , מול בית האופרה והכיכר המרכזית של העיר PANORAMA Lviv Hotel  ולצידם  דניסטר פרימייר  Dnister Premier Hotel  ממוקם בלב המרכז ההיסטורי של לבוב ואם אתם רוצים מלון יוקרה של ממש בררו את המחיר של מלון לאופוליס המהודר בעיר העתיקה למול הקתדרלה המרכזית של לבוב