ברכת הכהנים 2023 סוכות תאריך, שעות, הסדר חניה

ברכת הכהנים 2023 סוכות תאריך, שעות, הסדר חניה

בחול המועד סוכות מתקיים אחד מהמנהגים היפים והמרהיבים במסורת היהודית בארץ ישראל. כל המידע אודות ברכת  הכהנים 2023 סוכות תאריך, שעות, הסדר חניה חול המועד סוכות ירושלים. מגזין חול המועד אטרקציות ואירועים ברחבי הארץ. מקור מידע אתר התיירות של ירושלים itraveljerusalem

 

אירועים בכותל ברכבת הכוהנים 2023 חול המועד סוכות תשפד

אירועים בכותל ברכבת הכוהנים 2023 חול המועד סוכות תשפד

מדי שנה לוקחים בטקס המרשים עשרות אלפי מתפללים. האירוע מרכז תשומת לב בישראל ובעולם הודות לשחזור אווירת  ימי המקרא של בית ראשון ובית שני. הטקס נערך לא רחוק ממתחם עיר דוד הסמוך לכותל מה שמוסיף לאווירה המיוחדת והרוחנית.

חול המועד סוכות תאריכים השנה העברית תשפ"ד שנה לועזית 2023

סוכות 2023 לוח שנה ימי חופש ימי חול המועד

סוכות 2023 לוח שנה ימי חופש ימי חול המועד

מתי מתקיים טקס ברכת הכהנים 2023?

טקס ברכת הכהנים תתקיים בי"ז בתשרי, ה-2 באוקטובר, 2023. לוח זמנים. בנוסף, יתקיים אירוע נוסף ביום רביעי 04/10/2023. שימו לב ללוח הזמנים ולעדכונים.

איזה מידע נוסף נדרש למבקרים?. יש להתעדכן באשר ללוחות הזמנים, הסדרי הבטיחות ודרכי הגישה. להלן מידע בנושא מתי ברכת כהנים בכותל סוכות

השנה יתקיימו שני מעמדים של ברכת הכהנים המסורתית
יום שני, י"ז תשרי תשפד 02/10/2023
מועד נוסף, י"ט תשרי תשפד 04/10/2023

8:45 – תפילת שחרית

9:30 – ברכת כהנים של שחרית

10:05 – תפילת מוסף

10:15 – ברכת כהנים של מוסף

מה מקור הטקס? ממתי חוגגים את ברכת כהנים בכותל סוכות 2023

ברכת הכהנים בכותל המתקיימת ברחבת הכותל המערבי באחד מימי חול המועד סוכות וחול המועד פסח היא מסורת ארוכת שנים. במעמד זה משתתפים מאות כהנים המברכים את עשרות אלפי המתפללים בברכה המסורתית.

מי שהנהיג את את הטקס מאז 1970 ( בזמן מלחמת ההתשה) הוא הרב מנחם מנדל גפנר, תושב העיר ירושלים שכאב את המציאות בישראל באותה התקופה, והחליט לייסד את המנהג.

טקס ברכת הכוהנים מופיעה בתורה בספר במדבר במסגרת ציווי על הכהנים לברך את בני ישראל. כמה חלקים יש לברכה?. שלושה פסוקים ועל כן נקראת גם "ברכה משולשת".

נוסח ברכת הכהנים מספר שמות ברכה משולשת 

וַיְדַבֵּר ה' אֶל מֹשֶׁה לֵּאמֹר: דַּבֵּר אֶל אַהֲרֹן וְאֶל בָּנָיו לֵאמֹר: כֹּה תְבָרְכוּ אֶת בְּנֵי יִשְׂרָאֵל אָמוֹר לָהֶם:
יְבָרֶכְךָ ה' וְיִשְׁמְרֶךָ.
יָאֵר ה' פָּנָיו אֵלֶיךָ וִיחֻנֶּךָּ.
יִשָּׂא ה' פָּנָיו אֵלֶיךָ וְיָשֵׂם לְךָ שָׁלוֹם.
וְשָׂמוּ אֶת שְׁמִי עַל בְּנֵי יִשְׂרָאֵל, וַאֲנִי אֲבָרֲכֵם.

בקרב החוקרים קיימת אחדות שעין שמדובר באחד הטקסטים העתיקים במקרא.

צפו בווידאו סוכות 2023 ברכת הכוהנים המחזה המדהים למרגלות הכותל המערבי 

מידע מלא על אירועי החג בירושלים תשפ"ד. אירועים בעיר דוד, מיצג אור קולי מרשים על חומות עיר דוד הללויה. ועוד עשרות אטרקציות וטיולים ברחבי הארץ במהלך חול המועד. המלצות מה עושים עם הילדים בסוכות. היכן יש טיולים מאורגנים חינם בסוכות. מה בכתבה?. מתי ברכת כהנים בכותל.