החזרת ריהוט חוק החזרת מוצרים

מדיניות החזרת ריהוט חוק החזרת מוצרים

רכישת ריהוט בחנות וקבלת הסחורה לבית הלקוח מעוררת לא מעט בעיות בתחום החזרת מוצרים. גולשים רבים כתבו לאתר שאלות בנושא החזרת רהיטים לאחר הקניה. בכתבה זו טיפים חשובים על מדיניות החזרת ריהוט חוק החזרת מוצרים

החזרת ריהוט חוק החזרת מוצרים

החזרת ריהוט חוק החזרת מוצרים

החזרת רהיטים לחנות מה אומר חוק החזרת מוצרים

ענף הריהוט בישראל מתאפיין בדפוסי ליקוי כרוניים לענף כדוגמת אספקת מוצר פגום או ריהוט שונה מהדגם שהוצג ללקוח בחנות הרהיטים.
ליקוי נוסף בענף הרהיטים בא לידי ביטוי בבחורה פגומה שמגיעה לבית הלקוח. זה יכול להיות כיסא שבור , שולחן עם שריטה או ריפוד דהוי . בהחלט לא נעים כאשר מדובר ברהיט חדש שעלה כסף רב.

 

האם אפשר להחזיר ריהוט לחנות

תקנות הגנת הצרכן מפרטות מתי ניתן להחזיר רהיטים ולבטל עסקה בתחום הריהוט תוך 14 ימים מיום העסקה.

התנאים לביטול עסקה של ריהוט וקבלת החזר כספי

בתחום הריהוט ישנם 3 כללים מצטברים , שכולם חייבים להתקיים , על מנת לבטל עסקה בתחום הריהוט .
1. לא נעשה שימוש בריהוט
2. הריהוט לא הורכב בבית הלקוח
3. הריהוט לא יוצר לפי הדרישות המידות או הבצע של הצרכן ולפי ההזמנה המחייבת את בית העסק ואת הצרכן

כמה עולה לבטל עסקת רהיטים

במידה והעסקה עומדת בתנאי הביטול , הלקוח רשאי לבטל את העסקה מול בית העסק תמורת 5% ממחיר העסקה ועד 100 ₪ . המוכר רשאי להוסיף עמלת אשראי רק בתנאי שהוא יוכיח ששלם את העמלה . הלקוח יכול לפנות לחברת כרטיסי האשראי ולבדוק האם שולמה עמלה.

תביעות קטנות רהיטים

כמו כל אזרח במדינה  מי שמרגיש עצמו נפגע כתוצאה מעסקת רהיטים , עומדת ללקוח האפשרות לפנות לבית הדין לתביעות קטנות. סכום תביעה מקסימלי עומדת על כ 35,000 ₪ פיצוי . בתנאי שיוכיח לבית המשפט שעסקה לא בוצעה לפי ההזמנה ונגרם לא נזק.

מסמכים שיש לצרף לתביעה קטנה רהיטים

בית משפט לתביעות קטנות יכול לפסוק לכם פיצוי כספי או להורות על גישור. כמובן שזכותכם לסרב להצעת גישור ולקבל את פסק הדין של השופט. 

נציין שני מקרים שבהם בית המשפט חייב את ספק הרהיטים לשלם פיצוי ללקוח .  המקרה הראשון , נרכשה מיטה זוגית תמורת 1680 שח . הפסק לא תקן את הפגמים שהתגלו במוצר ופורטו בצורה מנומקת בכתב התביעה הקטנה. בית המשפט לתביעות קטנות חייב את ספק הרהיטים לשלם לתובעת את עלות המיטה בצירוף הפרשי הצמדה וריבית ביום ביצוע העסקה.

הספק לא יגיע לבית המשפט ?  בעיה שלו !

ספק רהיטים נתבע בבית דין לתביעות קטנות בבקשה לביטול עסקה שלא בוצעה על פי ההזמנה. ספק הרהיטים לא הגיע לדיון ולאחר זמן מה פנה לבית המשפט לבטל את פסק הדין . השופט בחן את חומר הראיות והחליט שלא לבטל את פסק הדין . מסקנה חשובה – בבית משפט לתביעות קטנות כולם עומדים בגובה שווה מול השופט מתחת לדגל ישראל . עשו לכם עוול ? שקלו תביעה קטנה .

הכתבה אינה בגדר המלצה או ייעוץ משפטי . הכתבה איננה מציעה או ממליצה לפנות לבית המשפט אלא לאחר ייעוץ משפטי על פי חוק.