הרצאות עם ד"ר אפי זיו: רומא כבירת התרבות המערבית והסוסים המפורסמים

הרצאות עם ד"ר אפי זיו: רומא כבירת התרבות המערבית והסוסים המפורסמים

מי שהיה בעיר ונציה בוודאי נחשף לפסלי הסוסים המרשימים, תוכלו לראותם בתמונה מטה. רבים לא יודעים שהסוסים המפורסמים נוצרו בכלל ברומא ולא בוונציה. על סדרת הרצאות עם ד"ר אפי זיו בנושא רומא כבירת התרבות המערבית וקישור לזום של הרצאת המבוא, ללא תשלום תוכלו לקרוא בכתבה שלפניכם.

אבל לפני הכל הכל אני חייב לכם גילוי נאות. לפני כעשרים שנה השתתפתי בטיול מאורגן לצפון איטליה. אשתי ואני זוכרים אותו כאחד הטיולים המכוננים. ומה הייתה הסיבה?. כי אוכל איטלקי יש בכל המדינה?. בין פדובה לאגמים, בין בית הקפה של פדרוצי לבירת האופנה – מילאנו, בשונה מכל הטיולים האחרים שלנו, אפי היה המדריך והפך את הטיול לחוויה מושלמת.

הרצאות עם דר אפי זיו

הרצאות עם דר אפי זיו צילום מייל

פסלי הסוסים בפיאצה נבונה Piazza Navona  Roma

הידעתם שפסלי הסוסים הנפלאים בוונציה הגיעו למעשה מרומא?

על הפסלים המרהיבים ועוד נושאים מרתקים בנושא אומנות תוכלו לשמוע במפגש מבוא בזום לסדרה חדשה.

הסוסים הוצבו על היציע באצטדיון דומיטיאנוס, היום היא נקראת פיאצה נבונה. הביזנטים גנבו את הסוסים והציבו אותם בהיפודרום בקונסטנטינופול – היום איסטנבול.

בשנת 1204 הוונציאנים גנבו את הסוסים והציבו אותם במרפסת הבזיליקה על שם סן מרקו בעיר. נפוליאון גנב את הסוסים בשנת 1797 והציב אותם על שער הניצחון "הקטן", הקארוסך הסמוך למוזיאון הלובר.

בשנת 1815 הוחזרו הסוסים לוונציה (בפריז הציבו העתקים מהם על שער הניצחון. הסוסים הנראים על המרפסת כיום הם העתקים – המקוריים נמצאים מאחור, במוזיאון סן מרקו.

עוד באתר

רומא כבירת התרבות המערבי סדרת הרצאות מומלצת 

סיפורם ההיסטורי המיוחד של פסלי האמנות הנדירים האלה הינו אחד מיני רבים שעליהם אדבר בסדרת ההרצאות החדשה, הסדרה כולה תוקדש לבירת התרבות המערבית – רומא!

מדובר ב 8 מפגשים שאעביר לייב בזום, כך שניתן לצפות בהרצאות מהנוחות של הבית, וגם הכל יוקלט והנרשמים
מקבלים גישה לצפייה בהקלטות בכל שעה.

הסדרה מטעם "הרצאות מהכורסא" ולקראת הפתיחה יתקיים מפגש מבוא,
במפגש אתן טעימה קטנה מהתכנים והצצה למקומות הנפלאים ברומא ואסביר מה נלמד במהלך הסדרה.
במפגש המבוא גם יהיה הסבר על אופן הרישום וכל הפרטים.

 

עוד פרטים באתר של אפי זיו