השירות הבולאי בולים חדשים של משוררים

השירות הבולאי בולים חדשים של משוררים

חברת דואר ישראל והשירות הבולאי בהצדעה בולאית למשוררים שאינם איתנו עוד חיים גורי, רונית מטלון ועמוס עוז . במסגרת הנפקת בולי דואר חדשים בערך נקוב של 2.5 שח להנצחת מפעל חייהם של שלושה מגדולי משוררים וסופרים מאז ייסוד מדינת ישראל שבשנתיים האחרונות נפרדנו מהם – עמוס עוז, חיים גורי ורונית מטלון. הבולים עוצבו בידי המעצבת אסנת אשל וערכו הנקוב של כל בול – 2.50 ש"ח.

השירות הבולאי בולים חדשים של משוררים קרדיט דואר ישראל

השירות הבולאי בולים חדשים של משוררים קרדיט דואר ישראל

גם אני אספתי בולים

בעבר אנשים רבים בכל הגילאים אספו בולים וסדרו אותם באלבומים. כיום התחביב פחות נפוץ. אולם בארצות הברית התחביב של איסוף בולים עדיין מאד נפוץ ואף פועלת בו American Philatelic Society המאגדת את האספנים הגדולים. בישראל פועלת התאחדות בולאי ישראל.

2021 השירות בולאי מצדיע לכוחות ההצלה והבטחון

בולים חדשים בדואר ישראל והפעם השירות בולאי של ישראל מצדיע לכוחות ההצלה מגן דוד אדום ועוד. מדובר בסדרות של בולים אשר יושקו בחודשים הקרובים. לכתבה מלאה- בולים חדשים 2021.

חיים גורי בול חדש

תצלום הדיוקן – ורדי כהנא; התצלום של השריוניות בשער הגיא – יעקב סער, אוסף התצלומים הלאומי, לע"מ; התצלום של פרגים אדומים – שאטרסטוק.

עמוס עוז בול חדש

תצלום הדיוקן – אנה ווייז ANNA WEISE; תצלום מגדל המים בקיבוץ חולדה – ארכיון הקיבוץ; תצלום שיבולים – שאטרסטוק.

רונית מטלון המשוררת שעסקה בזהות מזרחית

רונית מטלון נולדה ב-1959 להורים שעלו ממצרים, וגדלה בגני-תקווה. היא נפטרה ב-2017 בחיפה, שם שימשה כפרופסור בחוג לספרות עברית והשוואתית באוניברסיטה. היא קיבלה תואר דוקטור לשם כבוד מהאוניברסיטה העברית וזכתה בפרסי ברנשטיין, ניומן, א.מ.ת. וברנר.
תצלום הדיוקן – שי איגנץ; תצלום של הסופרת בחדר עבודתה – טליה ברמן; תצלום עלי פיקוס – שאטרסטוק.

אלחנן שפירא, מנהל השירות הבולאי אמר כי "לבולים יש משמעות סמלית והם מהווים הצדעה ממלכתית לפועלם הרב של כל אחד ואחד מהיוצרים, אשר כל אחד בתחומו, הטביע חותם, לא רק בכישרון הכתיבה ובפרסום יצירות מופת, אלא, ואולי יותר, גם בהשמעת קול ברור וצלול ובמעורבות בחברה הישראלית המתהווה במדינה.. בולים אלו ישמשו נדבך נוסף בהנצחת המורשת והתרבות העשירה אשר הם הנחילו בימי חייהם וקולם ימשך במשך דורות רבים".

פתרונות לתשבצים משוררים ישראלים

בלא מעט תשחצים ותשבצים יש הגדרות ושאלות עם שמות משוררים ישראלים. אז הנה כמה דוגמאות לפתרון תשבצים משורר ישראלי 2 מילים :

עמוס עוז 7 אותיות 2 מילים

חיים גורי 8 אותיות 2 מילים

רונית מטלון 10 אותיות 2 מילים

רוני סומק 8 אותיות 2 מילים