לבוב אוקראינה אטרקציות

לבוב אוקראינה אטרקציות למטייל

מדריך למטייל בעיר לבוב אוקראינה , מוזיאונים בלבוב , בתי מלון בלבוב והמלצות על אטרקציות בלבוב אוקראינה טיול שכולו חוויה בעיר שהייתה פעם בירת גליציה שהתיירות העולמית טרם גלתה והיא מסבירה פנים לתיירים מרחבי העולם - אז הנה הוא כולו שלכם מדריך למטייל לבוב אוקראינה 

טיפים למטייל באוקראינה לבוב 

  1. להוריד את הכובע בכניסה לכנסיות - המקומיים מזהים בקלות תייר ישראלי באוקראינה בין היתר מכיוון שמי שאינו מכיר את המנהג המקומי אינו מוריד את הכובע באולם הכנסייה , במרבית המקומות יבקשו ממכם בצורה מנומסת מאד להוריד אותו
  2. העם האוקראיני מכניס אורחים , מאד הוגן ומסביר פנים לתייר , עלות טיול באוקראינה היא זולה יחסית ולכן מטיילים נכבדים אני ממליץ להשאיר טיפ נחמד בכל ארוחה , טיפ לנהג מונית באוקראינה ובכלל לנהוג במקומיים באותה אדיבות הדדית !
  3. מחירי כניסה עבור לבוב אוקראינה אטרקציות הם נמוכים מאד ( 2 שקלים עד 5 שקלים לאדם ) , המוזיאונים בלבוב קרובים אחד לשני ולכן מומלץ להנות מכולם בלי לחסוך ! 

מוזיאון אתנורגפי לבוב Museum of Ethnography and Crafts

כתובת , Svobody Ave, 15, L'viv, Львівська L'viv ( מול בית האופרה )
מחיר כניסה 20 גריבנים כ 3 שקלים לאדם כרטיס בצבע כתום + 10 גריבנים לאדם עבור הזכות לצלם במקום ( הכרטיס הכחול )

מה מוצג במוזיאון האתנוגרפי בלבוב

היסטוריה מרתקת באמצעות מוצגים מדהימים ועוצרי נשימה מההיסטוריה האוקראינית מתפרסים על 3 קומות והיכלות תצוגה מרשימים בבניין שקפא בזמן. את פני המבקרים מקבלת כרכרה עתיקה אשר רוזנים ומלכים בין טירות וארמונות ובקומות הכניסה מוצגת בהיכל מרשים פריטים מרשימים של החברה הגבוהה ובתי המלוכה של לבוב ואוקראינה שהייתה בין היתר בירת מחוז גליציה ( פולניות ...זה התחיל מכאו ). בקומה השנייה והשלישית מוצגים כלי נגינה ופריטים ממחקרים מודרניים על היישוב הפרה היסטורי ומומחשים באמצעות מוזיקה. האוקראיניים רואים בפעילות שימור מונומנטים לאומיים ומסורת פעילות חשובה ולאומית ממדרגה ראשונה כחלק מגל הפטריוטיות של המדינה שעדיין נלחמת על שרטוט הגבולות מול רוסיה . במקום תצוגה מרשימה של שעונים עתיקים עם ייחוס חלקם פועלים וזו אחת האטרקציות של המוזיאון המקום הוא בבחינת חובה לבקר ! 

מוזיאון האתנוגרפי בלבוב צילום אתר wesave ©

מוזיאון הרוקחות בלבוב Pharmacy Museum‬

כתובת Stavropihiiska Street, 3, L'viv
מחיר כניסה 20 גריבנים כ 3 שקלים לאדם

מה מוצג במוזיאון הרוקחות בלבוב

ההיסטוריה של המרקחת ובתי המרקחת מאז המאה הקודמת פזורה בין מספר חדשים המזמנים הכרות עם כלי העבודה של הרוקח ותערובות התרופות של פעם. פשוט , צנוע ומעורר השראה ויראת כבוד כלפי העוסקים במלאכת רקיחת התרופות הרבה לפני שטבע הישראלית הגיחה לאוויר העולם .
אתרים מעניינים ליד מוזיאון הרוקחות בלבוב - מוזיאון הזכוכית נמצא ממש מולו ! מומלץ ביותר לשלב ביקור גם בו

מוזיאון הרוקחות לבוב צילום אתר wesave ©

 

מוזיאון הזכוכית לבוב Museum of Glass

כתובת ‪Rynok Sq 2‬, לבוב,‎ אוקראינה מול מוזיאון הרוקחות
מחיר כניסה 20 גריבנים כ 3 שקלים לאדם

מה מוצג מוזיאון הזכוכית לבוב

קריצה קטנה למורנה איטליה . מוזיאון לא גדול המזמן המציג יצירות מרשימות בזכוכית ואת ההיסטוריה של תעשיית הזכוכית סביב העיר ובאוקראינה בליווי סרטונים ועבודות זכוכית מרשימות. בחנות המוזיאון ניתן לרכוש פריטי זכוכית מרשימים בסגנון צ'יהולי במחירים נמוכים. זמן הביקור במוזיאון עד שעה ובירידה במדרגות חשוב להנמיך את הראש על מנת לא לקבל מכה מקיר הכניסה הנמוך .
אתרים מעניינים ליד מוזיאון הרוקחות בלבוב -מוזיאון הרוקחות ומוזיאון הנשק , חורבות בית הכנסת יהודי

מוזיאון הזכוכית לבוב צילום אתר wesave ©

 

מוזיאון הנשק לבוב ‪Arsenal Museum‬

כתובת ‪Pidvalna vul. 5‬, לבוב 79008,‎ אוקראינה המדרגות העולות מובילות למוזיאון , המדרגות היורדות למסעדת בשר 
מחיר כניסה 20 גריבנים כ 3 שקלים לאדם

מה מוצג מוזיאון הנשק לבוב

הסולידריות העכשווית משתלבת בהיסטוריה הצבאית והרטיב האוקראיני מבעד לכלי הנשק מההיסטוריה של אוקראינה. 2 אולמות עם כלי נשק עתיקים הכוללים חרבות , מגינים , רומחים , קסדות , תוחים ישנים ותיעוד של קרבות היסטוריים באמצעות ציורי קיר לצד תמונות על צבא העם האוקראיני העמוד על המשמר מפני הצבא הרוסי . זמן הביקור במקום כשעה והוא מתמצת את ההיסטוריה האוקראינית באמצעות כלי נשק עתיקים . ניתן לצלם במקום ללא תופסת תשלום ובחנות המוזיאון ניתן למצוא במחירים סבירים מזכרות נחמדות לא בהכרח בהקשר של כלי נשק . סמוך למוזיאון נמצאים חורבות בית הכנסת היהודי של לבוב ומעניין לחשוב אלו מכלי הנשק במוזיאון שמשו אולי להחרבת בית הכנסת המפואר . סתם נקודה למחשבה 

מוזיאון הנשק לבוב צילום אתר wesave ©

 

בית הכנסת היהודי לבוב בית הכנסת שושנת הזהב‬

כתובת כתובת: 79000, Ivana Fedorova St, 7, Lviv, Lviv Oblast, אוקראינה ליד מוזיאון הנשק  
מחיר כניסה אין 

מה מוצג בית הכנסת היהודי בלבוב 

מבית הכנסת שושנת הזהב שנוסד במאה 16 לא נשאר הרבה מלבד חורבות ומצבות זיכרון . בית הכנסת הוקם ונהרס מספר פעמים בכפוף לחילופי שלטון בעיר ולמצב הרוח של הקוזאקים. השטח שהמוקצה לבית הכנסת מעיד על תפארתו ועל עושר יהדות אוקראינה אשר שגשגה בתחום המושב והצליחה לגייס סכום לא מבוטל של כסף על מנת להקים את אחד מבתי הכנסת הגדולים בממלכת גליציה. החיבור הרגשי למקום מובן מאליו ומשאיר הרבה מקום לדמיון מה היה גורל האנשים שבנו אותו. כיהודיה התרגשתי במקום גם אם מדובר רק בחורבת בית כנסת והרגשתי מחוברת לשורשים עמוקים בזמן . 

בית הכנסת  לבוב אוקראינה צילום אתר wesave ©

מסלול המוזיאונים לבוב אוקראינה

כאשר מתכננים את המסלול של יום טיול בין אטרקציות בלבוב רצוי להשתמש במפת גוגל ולתכן את המסלול בהליכה. לבוב למטייל היא קלה ונוחה אין הרבה רחובות הכרכים בטיפוס או עליות ולכן מומלץ להתחיל את הטיול מבית האופרה המרשים ומשם ללכת עוד כ 100 מטרים ולהתחיל את הסיור במוזיאון האתנוגרפי ומשם לצאת לסיור בעיר העתיקה שהיא כולה עונג צרוף , מראות , ריחות , אוכל טוב ותמימות שלא ידוע עוד כמה שנים תחזיק מעמד . 

בתי מלון לבוב אוקראינה 

בתי המלון בעיר לבוב מציעים מחירי לינה סבירים מאד למעשה הם חלק בלתי נפרד מאוסף אטרקציות בלבוב ומהווים פינוק של ממש עבור לבוב למטייל . לצד המלונות הקטנים בעיר העתיקה של לבוב פועלים בעיר מספר מלונות יוקרה אך במחירים שפויים שתייר ישראלי ישמח לשלם תמורת השהות במלונות המעולים שהעיר מציעה. באמצעות אתר בוקינג ומאתר הדילים בעוד זה ניתן לצפות במחירים הטובים ביותר למלונות מומלצים בעיר לבוב אוקראינה. 



Booking.com

מספר בתי מלון כגון מלון אסטוריה לבוב  Astoria Hotel השוכן בבניין היסטורי ישן במרכז העיר מטרים ספורים מבית האופרה המרהיב ומרחק דקות ספורות ברגל לשוק המקומי .לצידו פועל מלון פנורמה , מול בית האופרה והכיכר המרכזית של העיר PANORAMA Lviv Hotel  ולצידם  דניסטר פרימייר  Dnister Premier Hotel  ממוקם בלב המרכז ההיסטורי של לבוב ואם אתם רוצים מלון יוקרה של ממש בררו את המחיר של מלון לאופוליס המהודר בעיר העתיקה למול הקתדרלה המרכזית של לבוב