סובב כינרת טיולים מומלצים במסלולים ללא תשלום המלצות

סובב כינרת טיולים מומלצים במסלולים ללא תשלום המלצות

בישראל יש אתר טיולים מדהים המתאים לטיולים בכל דרגת קושי. יש בו מים לאורך כל השנה וכל אחד יכול למצוא בו מסלול טיול מומלץ בצפון. הכירו את שביל סובב כינרת טיולים מומלצים במסלולים ללא תשלום המלצות.

לפני שנמשיך לתיאור המסלולים, נזכיר לגולשים כי לכבוד שבועות-חג המים.

לכבוד החג באיגוד ערים כינרת מציעים שלושה מסלולי טיול משפחתיים בחיק הטבע בשביל סובב כינרת. איפה הסיורים? ליד מקורות מים וסביב הכינרת המלאה.

סובב כינרת טיולים מומלצים במסלולים ללא תשלום המלצות

סובב כינרת טיולים מומלצים במסלולים ללא תשלום המלצות התמונה באדיבות איגוד ערים כינרת

 

יהודייה, מג'רסה וזאכי – מסלול טיול קסום במקורות המים שביל סובב כינרת 

למה מדובר במסלול טיול מומלץ ? כי מדובר מסלול קסום, כולל מקורות מים, תצפיות קסומות וחוויה ייחודית על שפת הכינרת. ומה בדיוק מאפיין את אזור המג'רסה ?.

מדובר בשמורת טבע מג'רסה – הבטיחה -בקעת בית ציידה הדלתא של נחלי הגולן.

עוד באתר – את בוגדת כך בעלך יגלה עם מי 

בסוכות 2 טיולים עם מדריך חינם סביב האגם הלאומי

יום שני, 2.10, בשעה 15:30 – טיול שקיעה, נוף ומפל נסתר

נפגשים באתר רשות הטבע והגנים (רט"ג) גן לאומי כפר נחום, בכניסה מצד שמאל, חונים את הרכבים ויוצאים עם הסעה באוטובוס (ללא תשלום) לתחילת המסלול בעין שבע (טבחה).

מתחילים את הטיול במפל הנסתר הזורם היישר אל הכינרת, ממשיכים בצעידה לצד מטעי המנגו ובטיילת הקסומה מול הכינרת, מסיימים את המסלול ופוגשים חזרה את הרכבים בגן הלאומי כפר נחום.

חול המועד סוכות 2023 יום רביעי רביעי, 4.10, בשעה 09:30 – 'ג'ונגל' בכינרת

נפגשים בחניון בית גבריאל, ויוצאים משם עם הסעה באוטובוס (ללא תשלום) לתחילת המסלול במטעי הבננות של קיבוץ מעגן. ממשיכים בצעידה ב'ג'ונגל הישראלי' על 'שביל סובב כינרת', בתוך סבך קנים ארוך ומרשים, במהלכה יוצאים מפעם לפעם מה'ג'ונגל' להתאווררות ותצפיות נוף מרשימות של הכינרת ושבים אליו חזרה. עוברים בשולי קיבוץ מעגן ובמקטע שביל סובב כינרת העובר דרך המכללה האקדמית כינרת, חזרה אל בית גבריאל. בסיום ניתן ליהנות בבית גבריאל מקפה מול נוף הכינרת.

 

הפרטים הטכניים ומידע למטיילים בצפון

אורך המסלול: 9 ק"מ, ניתן לקצר ל-5 ק"מ ולסיים בתחילת מסלול מג'רסה. המסלול חשוף לשמש ובחלקו הליכה בתוך המים. לאורך המסלול אין היכן למלא מים. יש להצטייד בכמות מספקת של מים לשתייה שיספיקו לאורך כל הטיול.

באיזו רמת קושי הטיול בשביל סובב כנרת ?

בינונית, מתאים למיטיבי לכת. חלק מהמסלול כולל צעידה בתוך המים.

איך מגיעים: את הרכב יש להחנות בדרך העפר בצמוד לגשר אריק. בצד הצפון מזרחי של הגשר יורדים לעבר הכינרת ומכאן מתחיל המסלול. צועדים על השביל האדום כ- 200 מטרים ופונים שמאלה לעבר סימון שביל ירוק בצמוד לשמורת הבטחה שמקיפה את שפכי הנחלים של הירדן והגולן לכינרת.

תיאור המסלול: צועדים לכיוון מזרח כשמימין שמורה ומשמאל שטחי חקלאות בהם מגדלים מנגו עד שמגיעים לחורשת אקליפטוס, אחריה פונים שמאלה בצמוד לערוץ קצר על הדרך הירוקה בין השטחים החקלאיים, חולפים על פני סבך קנים, פונים ימינה ומגיעים לערוץ נחל זורם בעומק כ- 30 ס"מ- הזאכי. ממשיכים עוד כ- 100 מטרים קדימה ושם ממתין מקור מים נוסף- נחל יהודייה.

אז איך מגיעים לנחל היהודייה ? לאחר חציית נחל היהודייה, פונים ימינה לעבר שביל סובב כינרת.

מכאן צועדים על סימון השביל כ- 500 מטר לעבר עיקול חד שמאלה ולאחר מכן ימינה. כק"מ קדימה פונים ימינה לעבר מטע תמרים ולאחר מכן הצעידה הינה לכיוון מזרח בצמוד לגבול השמורה.

סיום המסלול אתם מחליטים אם להמשיך לבוסתן ולאנדרטת גוליבר 

צועדים בסמוך לגדר בין השמורה למטעים לעבר חורשת זיתים בה ניתן להאזין לפכפוך מי המג'רסה, שפך דליות.

האם זה סוף המסלול ? לא בדיוק.

אם תרצו להמשיך את הטיול תוכלו לבקר בבוסתן ייחודי.

מנקודה זו ניתן לסיים את המסלול בפנייה שמאלה לעבר המג'רסה או לחילופין לפנות ימינה ולהמשיך בשביל סובב כינרת בצמוד למטע הזיתים, צמוד לצינור השאיבה.

איך ממשיכים ? חולפים על פני שער בקר ופונים לפי הסימון על עמוד החשמל שמאלה. לאחר 500 מטר עוברים על פני מתקן שאיבה, צועדים כקילומטר נוסף עד למלון נופש כינר.

כאן מחכה למטיילים בוסתן שפותח ומתוחזק על ידי קבוצות מתנדבים. בקצה הבוסתן ניצבת אנדרטת גוליבר וחוף כינר, נקודת הסיום של המסלול.

אוהבים לטייל בצפון קבלו המלצה לעוד שני מסלולים סביב הכינרת 

מגשר אריק לכפר נחום

מסלול בין חורשות אקליפטוסים, ערוצי נחלים, היסטוריה ומיופייה של הכינרת המלאה.  באיזה מסלול מדובר ?.

הטיול עובר בין חורשות אקליפטוסים ועצי זית, ערוצי נחלים ומבני אבן עתיקים מהתקופה העותומאנית. לאורכו של השביל נהנים מפינות חמד מוצלות ושקטות בחיק הטבע.

מסלול טיול מכפר נחום לטבחה

מסלול לאורך רצועת חוף קסומה בצפון הכינרת, מפל נסתר שנוצר מבאר ארטזית שוצפת ותצפית מרהיבה על הכינרת. איך מגיעים? מחנים את הרכב בחניון חוף כפר נחום 3.5 ק"מ מצומת כפר נחום מזרחה, נקודת הסיום בעין איוב. מומלץ לארגן רכב איסוף שימתין ברחבת החניה בכניסה לפילגרהאוס.

לתשומת לב המטיילים – יש לנקוט משנה זהירות במעבר בכבישים.

עוד מסלולים סובב כינרת שביל הטיולים של הצפון