תמונת הניצחון הווידאו של הסרט מול המציאות: מה קרה באמת בקרב ניצנים?

תמונת הניצחון הווידאו של הסרט מול המציאות: מה קרה באמת בקרב ניצנים?

אומרים שהיסטוריה נכתבת בידי מי שכותב אותה או מסריט אותה. אבל האמת המרה על קרב ניצנים לא נכתבה על מסך הקולנוע. היא נוצקה על בגופם של יפות ויפי הבלורית והתואר. אלו שעל כתפיהם הוקמה המדינה. אלו שהקריבו את עצמם ולא זכו לקחת בתמונה הקבוצתית. תזכרו את זה טוב כאשר אתם צופים בסרט. תמונת הניצחון הווידאו של הסרט מול המציאות: מה קרה באמת בקרב ניצנים?

תמונת הניצחון הווידאו של הסרט

תמונת הניצחון הווידאו של הסרט

עצמאות 2023 לתשומת לב הגולשים אתר המורשת יד לאישה הלוחמת, סמוך לאשקלון פתוח חינם ללא תשלום לציבור הרחב. ומה אני יכול להמליץ לכם אודות אטרקציות ליום העצמאות 2023?. לכו לבקר, הקדישו מזמנכם ותחזרו עם חוויה עוצמתית. אתרי מורשת חינם בעצמאות ההמלצה שלי.

ונזכור את כולן? את יפות הבלורית והתואר. ביקורת על הסרט החדש תמונת נצחון

על הנגב ירד ליל הסתיו וכוכבים נפלו חרש חרש. עמדות השמירה של קיבוץ ניצנים מצויות לא רחוק מומת עד הלום. עד כאן. יותר מזה הצבא המצרי לא הצליח להגיע. תל אביב נצלה. האם זו תמונת המנצחים? כי אם כן, אז אפשר לחיות העיר שממול. אחרי הסרט יבוא מבול. טרם ראיתם את הסרט הישראלי המעולה ? בקרוב תוכלו לפתוח נטפליקס ולבחור את תמונת הניצחון לצפייה ישירה

עוד באתר – יוצאים לקולנוע עם מבצע 1+1 לסרט

מתי התחרש קרב ניצנים? 

הכרזת העצמאות של מדינת ישראל התקיימה במדינת תל אביב בתאריך ה' באייר ה'תש"ח, 14/05/1948 יום ששי.

חיל המשלוח של הצבא המצרי כבש את  קיבוץ ניצנים ב 07/06/1948 . כמה עשרות מן המגינים הישראלים נהרגו, רוב האחרים נפלו בשבי.

עוד לפני שנגלוש לסרט החדש של אבי נשר, בואו נזכר בכמה עובדות חשובות בנוגע לקרב ניצנים והגיבורים הנשכחים שלקחו בו חלק.

את הכתבה אקדיש לשלושה מהן: מירה בן ארי – אלחוטאית, שולמית דורצ'ין – חובשת, דבורה אפשטיין – לוחמת.

עדכון 2022 אותרו נעדרים מקרב ניצנים. איך זה קרה?

אותרו שני חללי צה״ל שמקום קבורתם לא נודע. במשך עשרות שנים מקום קבורתם של טוראי בנימין אריה (יורק) איזנברג ז״ל וטוראי יצחק רובינשטיין ז״ל לא נודע. היום, 74 שנים אחרי שלחמו בקרב על הגנת קיבוץ יד מרדכי במלחמת העצמאות, ונלקחו בשבי – גופותיהם אותרו.

בשבועות הקרובים ייסגר המעגל ויתקיים טקס לגילוי מצבותיהם של החללים, במהלכו, לאחר 74 שנים, יתווספו שמותיהם של בנימין אריה (יורק) איזנברג ז״ל ויצחק רובינשטיין ז״ל לקבר האחים בקיבוץ ניצנים.

עוד באתר איתור נעדרי קרב יד מרדכי 

פוסט עצמאות. לא תמצאו אותה בקולנוע המצרי.

רק בישראל. 73 לאחר הקרבות המכוננים בנגב, אלו שכתבו לאחר מכן את שיר הרעות, אפשר לעשות קולנוע שמערער את המיתוס. ולמה חשוב להגיד שהוא מערער את המיתוס? כי האירוע לא היה איזה קרב מומצא. הוא התרחש, הוא עיצב את המשך הלחימה בנגב והפך למורשת קרב לאורך שנים.

לא טוב לכם המיתוס? רוצים לערער אותו או להפוך את האויב לאנושי? הגזמתם! אוונטי פופלו עשה את זה כבר.

הסרט זכה בשלושה פרסי אופיר מתוך 15 שהיה מועמד – הסרט היה מועמד – פרסי הצילום, האיפור והתלבושות.

על מה הסרט החדש תמונת ניצחון? סרט של הבמאי אבי נשר

העלילה מתחרשת בקיבוץ ניצנים, ראשית 1948. מחלקת "ג'ובניקים" מחטיבת גבעתי מגיעה כדי להגן על יושבי המקום לקראת הלחימה המתקרבת. במקביל, מתמקמת מחלקה חמושה של חיילים מצרים מול הקיבוץ הקטן, ואליהם מתלווה במאי קולנוע צעיר (אמיר חורי) שתפקידו לתעד את הלחימה, ובעיקר להשיג את "תמונת הנצחון" של הצבא המצרי.

איך מייצרים תמונת הניצחון? 

בשני העולמות הנפרדים והעוינים – הישראלי והמצרי – מתפתחות, בצל הסכנה, מערכות יחסים רומנטיות, חבריות ומשעשעות. הבמאי המצרי מתעד גם את המתרחש בכפר וגם, מרחוק, את המתרחש בקיבוץ ממול ומוצא להפתעתו הרבה במשותף בין הצעירים בשני הצדדים.

בקיבוץ, את עינו צדה דמות נשית מרשימה – מירה בן ארי (ג'וי ריגר) – אשר מתעקשת להשתתף בכל פעולה מבצעית לצד הלוחמים אך במקביל גם מקיימת מערכת יחסים סוערת עם מפקד הכוח (ידין גלמן). סרטו של במאי המצרי הופך יותר ויותר לקומדיית נעורים מסחררת ואופטימית אך בסופו של דבר, רצף אירועים בלתי צפוי מוביל לעימות אלים בין שני הצדדים, שלא ברור מי ייצא בסופו עם תמונת נצחון.

אבל לא. תמונת הניצחון ברורה לי. היא מדינת ישראל. זו שבתוכה חיה ונושמת מדינת תל אביב. אז נכון שלוחמי ניצנים נכנענו. ונכון שאבא קובנר הוקיע אותם. אבל סעו לשם היום. זה הניצחון שלנו. זה הניצחון שלך מירה בו ארי.

אין בביקורת על נושא הסרט בכדי לגרוע מהיצירה הקולנועית של הבמאי אבי נשר. להפך, אני מעודד אני את הצופים לצאת ולצפות בו. לאחר מכן, תעשו חסד לעצמכם וצאו לבקר באנדרטת יד לאישה הלוחמת. 

צפו בווידאו לקראת הסרט המלא תמונת הניצחון סרט ישראלי מומלץ