דרום אדום 2024 פורחים מחדש

דרום אדום 2024 פורחים מחדש גם השנה 

דרום אדום היא פעילות שנתית שחושפת בפנינו את הנגב ואת מרבדי הפריחה אדומים והארוכים , את פריחת הכלניות ליוו בשנים קודמות שפע אירועים , פסטיבלים , שוק איכרים והביאה את המוני בית ישראל לנגב. מה בכתבה?. זה מכבר קבלנו הודעה משמחת על קיום אירועים גם השנה. בפורמט אחר ומסקרן. קבלו את – דרום אדום 2024 איפה יש פריחה שווקים ואירועים השנה.

האירועים השנה יורכבו השנה מכמה אירועי שיא:
צעדת הכלניות של קק"ל תוקדש לזכרו של אופיר ליבשטיין ז"ל,
מרוץ הכלניות, בסימן השבת החטופים והנעדרים,
יתקיים בשיתוף מטה משפחות החטופים והנעדרים,
וכן סיורים מודרכים של קק"ל ביערות ובאתרי הפריחה

צעדת הכלניות של קק"ל תוקדש השנה לזכרו של אופיר ליבשטיין ז"ל

אופיר ז"ל היה ראש מועצת שער הנגב ומייסד פסטיבל דרום אדום, שנפל בהגנה על ביתו, קיבוץ כפר עזה. הצעדה, שתתקיים ב-16.2, תצא מאזור אתר הראשונים בקיבוץ רוחמה, ומסלוליה, בני 3.5, 6.5 ו-10 ק"מ, יעברו בנוף הציורי של בתרונות רוחמה, לצד פריחה מרהיבה, נופים פתוחים ואתרים היסטוריים. הצעדה השנה תהיה סגורה למוזמנים בלבד, אך מזמינים את אזרחי ישראל, וקהילות בכל העולם, ללבוש חולצה אדומה ולצעוד יחד באמצעות אפליקציה ייעודית שפותחה בשיתוף מיקרוסופט במיוחד לטובת הצעדה.

מסלולו של מרוץ הכלניות 2024

השנה בסימן השבת החטופים והנעדרים, ובשיתוף מטה משפחות החטופים והנעדרים, השתנה והוא הועבר מיער שוקדה לפארק גרר-שרשרת וסביבתו, אזור בעל ייחודיות נופית, עם מעיינות ופריחות לאורכו. במרוץ יהיו 3 מקצים והוא יתקיים ב-9.2.

סיורים מודרכים עם הקרן הקיימת בדרום 2024

קק"ל יקיימו סיורים מודרכים, רגליים ורכובים, ביערות קק"ל ובאתרי הפריחה המזרחיים, בהרשמה מראש ובתשלום סמלי. בין הסיורים: מגבעת הכלניות אל יער ניר משה, מפארק נחל גרר ליער שרשרת, אל בתרונות רוחמה ובשביל הזהב שביער להב.

 בחסות בנק הפועלים "דרום אדום MARKET"

אמני צפון הנגב עם מיטב התוצרת. חפצי נוי לבית ולגינה, כלי קרמיקה, תכשיטים, עבודות עץ, ביגוד אתני, סדנאות לילדים, וכמובן שמן זית משובח, זיתים דבש ומרקחות, ממאפים ומאכלים ביתיים, קינוחים ועוד. האירוע יתקיים בימים שישי ושבת, 23-24.2 בפארק תעשיות עידן הנגב.
חשוב לשים לב שלא תותר השנה כניסת רכבים לציר המרכזי המוביל ליישובים צמודי הגדר במועצות אשכול ושער הנגב, וכן ליער שוקדה ומספר חניונים כמו חניון רעים, חניון ורמולן וחניון מרווה. כדאי מאוד להתעדכן באתר דרום אדום לפני היציאה לדרך.

עכשיו במגזין אירועי דרום אדום לאן מטיילים בדרום השנה ? דרום אדום 2024 פורחים מחדש

והנה ההודעה המשמחת שהמתינה לנו היום במייל:

" ב-7 באוקטובר, הדרום היפה שלנו עבר אירוע שלא נראה כמותו בעבר אשר נמשך עד היום.
צבעים של אובדן וכאב כיסו את האזור ומדינה שלמה.
אבל עכשיו מתוך השבר הגדול ביותר, הכלניות פורחות מחדש.
ואם יש משהו שאנחנו הישראלים טובים בו, זה היכולת לצמוח מחדש ממשברים.
טובים יותר, חזקים יותר.
למרות ועל אף הכל, אנחנו מחזירים את הצבע לדרום ויודעים שדרום אדום מסמל מעבר לכלניות היפהפיות, גם המשכיות, צמיחה ואת היכולת שלנו ושל האזור שלנו לפרוח מחדש.

אנחנו מזמינים אתכם לעשות את זה איתנו. במתכונת שונה ומותאמת. להתאחד כולנו יחדיו בדרום, לצעוד לזכרם, לרוץ למען חזרתם, לטייל בין הכלניות,
ובעיקר – להראות שעם ישראל תמיד חי וקיים. 

מחכים לראות אתכם בדרום אדום – פברואר 2024"

פופ אם הדרום שכל כולו סיוע לעסקים מהעוטף 

על רקע הבשורה המרגשת על קיומו של "דרום אדום" השנה, יתקיים עד סוף החודש מיזם "דרום אדום בכל מקום". חנות פופ אפ יפהפייה, שעוצבה והוקמה במיוחד לכך, תביא את עבודותיהם של אמני ויצרני הדרום שעדיין לא שבו לבתיהם. בחנות, יוזמה משותפת של עמותת התיירות שקמה בשור ושל בנק הפועלים, ניתן יהיה למצוא יינות מיקבי בוטיק, שמני זית, תבלינים, תכשיטים, עבודות קרמיקה ויודאיקה, מוצרי קוסמטיקה ועוד. בנוסף יימכרו פקעו של כלניות במארזים ממותגים ומעוצבים. ההכנסות במלואן, למעט דמי סליקה, יועברו ליוצרים והיצרנים.

מיזם "דרום אדום בכל מקום" יתארח בשלושה מוקדים בארץ:

פארק עתידים בימים ג' ד' 16-17.1

אתר המורשת משטרת נהלל ההיסטורית. בימים ה' ו' 25-26.1.

פופ אפ בשוק נמל ת"א בימים ד' ה', 31.1-1.2

בואו לבקר בטו בשבט באתר המורשת משטרת נהלל ההיסטורית פופ אפ דרום אדום בכל מקום

חמישי-שישי, 26-25.1, אתר משטרת נהלל ההיסטורית, "דרום אדום בכל מקום": המועצה אזורית עמק יזרעאל והמועצה לשימור אתרים מארחות את אנשי הדרום, במסגרת מיזם מיוחד, הכולל חנות פופ אפ יפהפייה, יוזמה משותפת של עמותת התיירות שקמה בשור ושל בנק הפועלים, ובה עבודותיהם של אומני ויצרני הדרום שעדיין לא שבו לבתיהם, יינות מיקבי בוטיק, שמני זית, תבלינים, תכשיטים, עבודות קרמיקה ויודאיקה, מוצרי קוסמטיקה ועוד. בנוסף, יימכרו פקעות של כלניות במארזים ממותגים ומעוצבים. עוד באירוע: מתחם מכירה מעסקי העוטף, סדנאות יצירה, משאיות אוכל , קרקס כפר יהושע ולהקת ג׳ז.
יום חמישי, ט"ו בשבט, בין 19:00-12:00; יום שישי, 26.1, בין 15:00-09:00

כתבות קודמות בנושא

מה מחכה למבקרים באתרים ובטיולים בדרום ישראל ?  אין ספור כלניות בפריחה משגעת שהפכה כבר לסמל של האזור. השנה מתקיים הפסטיבל ה-18 והוא כולל לא מעט פעילויות וסיורים ללא תשלום. אז מה עושים בשבת ? יוצאים לסיורי פריחה בין יישובי הנגב .

ברשת החברתית כבר עודכנו הפרטים הראשונים. מה בתכנית השנה?. כמו בכל שנה, הפסטיבל יתקיים במהלך חודש פברואר בצפון הנגב עם מגוון פעילויות, שווקים, סדנאות, מירוץ הכלניות ה-10, צעדת הכלניות המסורתית של קק"ל, הופעות במסגרת דרום אדום LIVE ועוד.
את כל מה שמחכה לכם בפסטיבל נפרסם ממש בקרוב (אז תאזרו עוד טיפה סבלנות).
בינתיים, שריינו את חודש פברואר וספרו לחברים.

להרשמה ופרטים נוספים

מודעות גוגל


 

איפה רואים כלניות אתרי פריחה בדרום בכפוף להנחיות פיקוד העורף 

יש להתעדכן בחדשות ובמצב מזג האוויר. נהגו באחריות בכביש. שימו לב, בחלק מהמקומות יוצבו דוכנים ומוצרים של תושבי הדרום – כולנו איתם ומומלץ לרכוש אצלם.

  • באר מרווה חניון חדש המוקדש לזכרה של מרווה בביאן, בת קיבוץ עלומים.  במקום תצפית ייחודית של כלניות לבנות.
  • בתרונות רוחמה איך מגיעים ?  נוסעים לכיוון קיבוץ רוחמה ( נווטו באמצעות waze ) לפני שער הקיבוץ פנו מאלה למגדל התצפית. כאן פשוט תרדו מהרכב, תכינו את המצלמות ותהנו ממרדבים אדומים.
  • רכבי 4 על 4 טיולים בדרום – ח'רבת ג'ממה מול קיבוץ רוחמה.
  • יער בארי הוא הנקודה המרכזית או אם תרצו עיר הבירה של הכלניות. הוא כולל אמצעים ומתקנים לבעלי מוגבלויות. במקום שפע של אטרקציות.
  • יער דבירה במקום ברזיות מים ושולחנות פיקניק. רק להגיע, לעלות במעלה הגבעה ושם ימתינו לכם מרבדי הכלניות.
  • אור הנר פריחת כלניות בדרום טיול מומלץ לשבת – נוסעים לכיוון אור הנר מכביש 232 ולפני שער הקיבוץ פונים שמאלה.
  • מקומות נוספים – פארק שרשרת בתוואי מסלול האופניים.  צומת סעד – מצפור יונתן וורמולן .  שביל שקמה בין אור הנר לצומת איבים.

שימו לב – נווטו עם אפליקציות מפות גוגל או וייז. היו קשובים לעדכוני התנועה והישמעו להוראות הפקחים וכוחות הביטחון. בנוסף אנו ממליצים לבצע רכישות בדוכנים ועסקים מקומיים ולסייע לעסקים בדרום האהוב שלנו.