זהר ארגוב השירים האחרונים

זהר ארגוב השירים האחרונים

הלהיטים הגדולים של זוהר הם כבר מזמן נכסי צאן ברזל בתרבות הישראלית. סופו הטרגי של כוכב הזמר המזרחי והמשך וגורלו אפוף מכני הגמליה של בנו רק קבעו אותו בפנתיאון התרבות הישראלית. למה שקוראים היום מוסיקה מזרחית אין קשר אמיתי ליצירה של זהר הארגוב . זה סתם פופ ים תיכוני. האור מחולק חינם מן ההפקר. רק תבוא ותמלא את קיסריה

המלך זוהר ארגוב מת בחושך. בלי מעריצים , בלי מעריצות , רק חשכת תא המעצר האירה את מותו. אבל ביוטיוב הוא מלך. שלושה עשורים בלי תו חדש ובכל חודש צצה הקלטה נדירה אחרת שלן.  הופעות חיות שהוקלטו על וידאו יוצאות מהמגירות בבתים , עוברות המרה דיגטלית ועולות לרשת. תענוג . מלך חי וקיים 

זהא ארגוב ZOHAR ARGOV

כמה אהבה ומאות אלפי צפיות הפרח בגן של האינטרנט

אבל הפעם נאיר זרקור לא על היצירות המוקדמות של זהר ארגוב , אלא שהפכו לקונצנזוס ואפילו שמשו לפרסומת לבנק מזרחי ( עם השיר בדד ) אלא על היצירות המאוחרות של זהר. אלא שהוקלטו במחשכי אולפנים כאשר קולו המרוסק מסמים עדיין הדהד. בשמיעה לאחור הוא ממש לא זהר של הפרח בגני , אב מצד שני הוא עדיין בכמה דרגות מעל הזמרמרים שמסתובבים היום בשטח ( טוב אולי עם הקול של איל גולן אפשר לכוון כלים , אבל הוא עדין לא עטוף בהילה של זוהר ארגוב ).

נצא לדרך .תחילת הסוף היא ללא ספק ביום בראיון אצל מני פאר ז"ל בתאריך 07/01/1987 לרגל הגמילה הראשונית והקלטת האלבום "להיות אדם" . כבר אז זוהר לא היה במיטבו אבל מתנת האלוהים שקבל בקולו הספיק ליצור מאסטר פיס שבמוסיקה המזרחית של היום לא חולמים לייצר אפילו בחלומות או בחקירות מס הכנסה. שלושה עשורים חלפו והזמר החליף את חדר המעצר של עבירות הסמים בחדרי החקירות של רשות המיסים.

צפו בווידאו זוהר ארגוב השירים הגדולים והמרגשים שירי אהבה וכאב


שלושה אלבומים בולטים עם חומרים מקוריים וגרסאת כיסוי הוציא הזמיר משיכון המזרח לקראת מותו. כולם הועלו ל youtube על ידי מעריצי זוהר ארגוב שרובם גדלו על קלטות הוידאו מהופעות בר מצווה שבהם הופיע. השיר החי של הזמר המת.

הדרך הברוכה היה אלבום אמיתי אחרון

בשנת 1987 זוה ארגוב היה כבר נרקומן , אפל , לא תמיד מגיע להופעות , לא תמיד עולה לשיר , לא תמיד זוכר את השירים אבל באולפן הוא עדיין מלך בלתי מעורער. מספרים על יכולתו להקליט בית לאחר שהריח שורה. צחוק בצד . הומור שחור על אבל הדרך הברוכה הייהת בעיקר בשנים שלאחר הפרידה מאיתנו. זוהר כבר לא ממש שר , עולה חצי וצונח באוקטבה. אין מעואל , אין סלסולים , אין שמחה, אבל יש יהלום בכתר של אוספי שירי נשמה וכאב . רשימה חלקית : שחרחורת , כמו שיכור , אל נבקש \ יש דברים נסתרים , שיר האסיר העצוב והנוגה ושיר אחד מתקתק , במעגל שזכה לעיבוד מתוק וכלי מיתר עטופים בקלידי רוח. אם היה צדק בעולם אז לא פחות מריצ'רד רייט הקלידן הספיריטואלי של הפינק פלויד היה מעטר את משב הרוח בשיר הזה. טוב גם על רייט היו שמועות שסולק מהלהקה על ידי רוג'ר ווטרס עקב התמכרותו של רייט לקוקאין1.

אהבה סוחפת ורוגשת
כצליל נוגע במחשבות
לפעמים בחטט מלטפת
משחקת ברגשות
רק אצבעות פורטות בצליל בטוח
ומנגינות שרק הלב אוהב
זכרונות באים אצלי לנוח
והניגון נמשך בצליל ערב

רשימת שירי האלבום הדרך הברוכה  1987 

כמו שיכור 00:00
מחרוזת בן בלי בית אין מדינה לאהבה אמא שלי 3:22
נגן לי שיר 12:04
ילדה של סתיו אחד 15:37
הדרך הברוכה 19:25
מחרוזת עת יעלה ירח שחרחורת 23:14
מחרוזת מה אומרות עינייך שני שושנים 28:04
אל נבקש \ יש דברים נסתרים 32:35
כרם התימנים 36:29
מחרוזת חלום תן לזמן ללכת 39:43
אל הכוכבים 47:29
מחרוזת הולך אדם אמא אמא האסיר 50:34
במעגל 1:00:34