שוק העיר העתיקה בירושלים סיור

שוק העיר העתיקה בירושלים סיור

העתיק העתיקה של ירושלים מוקפת חומה שמעבר לה שוקק חיים שוק עתיק עם דוכנים ציוריים ובין קודש לחול מלא באטרקציות תיירותיות כנסיות מסגדים ובתי כנסת לצד מראות מרגשים וטעמים אשר נשמרו בו לאורך מאות שנים . יצאנו לסיור שוק העיר העתיקה בירושלים וחזרנו מלאי חוויות. מה עושים בפסח 2024?. פעילויות בירושלים סיורים שומרי החומות. איך נרשמים?. הפניה מסוף העמוד.

שוק ירושלים העתיקה בייגלה חם ומתוק

שוק ירושלים העתיקה בייגלה חם ומתוק קרדיט  Radu Marcusu

סיורים ומסלולים שוק העיר העתיקה בירושלים

למטילים שאינם מכירים היטב את העיר העתיקה של ירושלים או שזו הפעם הראשונה שלהם בתוך החומות אני ממליץ להתחיל את הטיול בשער יפו. אין מסלול קבוע של טיול בחומות העיר העתיקה של ירושלים והשוטטות בשוק היא חוויה בפני עצמה.

בנק הפועלים העיר העתיקה פסח 2024

בנק הפועלים העיר העתיקה פסח 2024

תחנה ראשונה יציאה משער יפו אל תוך השוק העתיק של ירושלים

הביטו בתמונה של שער יפו . החיץ הרחב המאפשר את המעבר אל תוך העיר אינו מקורי ואינו שייך לתוואי החומה המקורית . הוא נוצר במיוחד עבור הקיסר האוסטרי פרנץ יוזף.

הקיסר האוסטרי בקר בעיר אך מכיוון שהמרכבה שהסיעה אותו הייתה רחבה מדי , הפחה הטורקי שרצה להרשימו , ואגב כך למכור לו כמה נכסים בעיר , הורה להרחיב את החומה ומאז שער יפו פתוח לרווחה .

כדאי מאד להתנסות בבייגלה ירושלמי , עם זעתר ומלח לקחת נשימה ארוכה ולהמשיך את הסיור אל תוך העיר העתיקה . אנו נשוב לנקודה המוצא על מנת להכיר נקודות חשובות בהיסטוריה של ירושלים .

שער יפו ירושלים טיול בעיר העתיקה

שער יפו ירושלים טיול בעיר העתיקה צילום WESAVE ©

תחנה שנייה רחוב חב"ד ותצפית על הר הבית והכותל

משער יפו נמשיך ישר במדרגות היורדות ללב השוק של ירושלים העתיקה. לאורך הרחוב הצר פרוסים דוכנים מלאי כל טוב  , יצירות קרמיקה מרהיבות ותבלינים . מעת לעת שיירות תיירים חוצות את הרחוב ומזרות את המטיילים אל תוך החנויות הצרות והארוכות.

לפני שנפנה לכנסיית הקבר נפנה ימינה ברחוב חב"ד ולאחר עשרים מטרים נעלה במדרגות המובילות לתצפית על העיר העתיקה של ירושלים , לצריחי הכנסיות והמסגדים ולעבר הר הבית והכותל המערבי .

תצפית על הר הבית ירושלים

תצפית על הר הבית ירושלים צילום WESAVE ©

תחנה שלישית כנסיית הקבר

לאחר התצפית נרד בזהירות במדרגות המובילות לרחוב המרכזי ונמשיך ישר לכיוון כנסיית הקבר.

מדובר באחד המקומות המרגשים על פני כדור הארץ. ההתרגשות דומה לביקור בוותיקן רומא איטליה.

על במה בכניסה נמצאים קברי ישו והאדם הראשון על גבעת הגולגותא שחלק מהצליינים מכנים קאלוורי.

אם אינכם צליינים ואנשים מאמינים שימו לב למאמינים שנוהגים להדליק נרות בסמוך לקבר ישו ואז לכבות אותם ולקחת את הנרות אתם להמשך המסע ולהדליק את האש הקדושה בביתם .

תחנה רביעית הכותל המערבי

ולאורך המסלול בעיר העתיקה של ירושלים

רשימת הפסטיבלים והאירועים פסח 2024 חול המועד 

 

סיור מודרך לכיכר השער העתיק

לאן הולכים?. סיור חידות – על שערים וחומות מכיכר צה״ל ועד כיכר השער העתיק. מה? מהיכן עלו עולי הרגל לירושלים ומתי? מה ייחוד חומת העיר ושעריה?. במה שיחקו שומרי העיר העתיקה?. מי מוזמן?. הסיור מיועד לכל המשפחה (מגיל 6), כולל כניסה לכיכר השער העתיק – הכיכר הרומית, ומאפשר בסופו חזרה עצמאית על טיילת החומות עד לשער יפו.

תאריכי סיורים בירושלים חול המועד פסח 2024  24-25.4.24, ט״ז-י״ז ניסן, תשפ״ד, א-ב חוה"מ פסח, כל
מתי יוצאים? שעה עגולה בשעות 16:00-10:00. כמה עולה?.  25 ש״ח למבוגר, 20 ש״ח לילד. משך הסיור כשעה. לפרטים נוספים הרשמה מראש באתר Pami.co.il