טיול לסקוטלנד עם רכב למטייל מסלול מומלץ

טיול לסקוטלנד עם רכב למטייל מסלול עד שבוע עם רכב

בקצה הצפוני של האי הבריטי שוכנת ממלכת סקוטלנד. תשכחו מלונדון ונוף אורבני ותתכוננו לחוויית טבע והיסטוריה מרתקת . למטייל בסקוטלנד צפוי טיול יוצא דופן. לכבודו הכנו עבורכם כתבה בנושא טיול לסקוטלנד עם רכב למטייל מסלול עד שבוע

מסלול טיול מומלץ שבוע טיול לסקוטלנד עם רכב

יום ראשון נסיעה מאדינבורו לכיוון צפון 

ביקור בכנסיית רוזלין המסתורית , טירת סטרלינג ולינה באזור Newton more, UK באזור היילנד
סיכום יום ראשון : 3 שעות נסיעה בכיף , מעבר מהנוף העירוני למרחבי הטבע האינסופיים של סקוטלנד , שווה לעצור בדרך במסעדות כפריות , לנשום עמוק האוויר צלול

כנסיית רולזין סקוטלנד צופן דה וינצי

כנסיית רולזין סקוטלנד צופן דה וינצי

בתי מלון באדינבורו – שיהיה קצרה בעיר מומלץ לחפש מלון נעים בעלות סבירה חפשו מלון 

נסיעה בין שמורות ואגמים קפיצה קטנה לאגם לוך נס יום שני

יציאה מאזור Newtonmore, UK לכיוון Aviemore. מומלץ טיול באגם מורליך Loch Morlich ובאגם Loch an Eilein. אם אתם חובבים הז'אנר, בצעו פניה וחזרה באותו כביש לביקור חפוז באגם לוך נס Loch Ness.

היכן מומלץ לישון היום?. באזור Thurs.

סקוטלנד למטייל מפה ומסלולים לתייר הישראלי צילום צוות האתר

סקוטלנד למטייל מפה ומסלולים לתייר הישראלי צילום צוות האתר

לחובבי השייט מומלץ להתעכב באגם מורליך . מדובר באתר מעולה עם כל המתקנים הנדרשים לספורט ימי השטת סירות רביצה על החוף במהלך העונה . במקום פועלים בתי קפה ושירותי תיירות מעולים.

סיכום יום שני : 5 שעות נסיעה בכבישים בלב אגמים ויערות עד , על אף הפיתוי מומלץ שלא להתעכב באזור לוך נס שהוא לא יותר מאשר מלכודת תיירים . חשוב לשמור את הכח לטיול לאיים הצפוניים ביום למחרת

היום השלישי צפונה לקראת האיים הצפוניים Kirkwal Skeabrae, Orkney Stromness

יום שלישי השכמה מוקדמת ונסיעת בוקר בנוף כפרי לכיוון John o' Groats ולאחר מכן לנקודת היציאה לאיים הצפוניים. מומלץ לזכור טיול שלם כולל שייט במעבורת מ Port of Gills Bay ולהשאיר את הרכב בחניון . מדובר בטיול של יום שלם למקום בו הזמן עמד מלכת.

האיים אשר שמשו במלחמת העולם השנייה כבסיס הצי הבריטי ושומרים על הספינות הטבועות כמצבה אילמת מציעים אוכל ים מעולה , טיול ברחבי ההיסטוריה של האיים הצפוניים , נופי בראשית והמון הומור סקוטי הולך ונעלם. הטיול כולל את האיים Kirkwal Skeabrae, Orkney Stromness.

Skara Brae Prehistoric Village סקוטלנד

אחד האתרים המרתקים בטיול לסקוטלנד ולאיים הבריטיים בכלל . מדובר באתר פרה היסטורי הכולל חורבות של 8 בתים בני כ 5000 שנה אליו מגיעים ממרכז מבקרים מודרני כולל בית קפה נעים ומקום לסעודה קלה . אל תוותרו על הביקור במקום .דמי הכניסה כ 6 יורו שווים כל שקל.

המעבר בין האיים מתבצע על גבי גשרים שבמקום הוקמו כמכשולים ימיים בפני הצי הגרמני ולאורכם שרידי ספינות

יוצאים להפלגה לאיים הצפוניים שנקראים איי אורקני

יוצאים להפלגה לאיים הצפוניים שנקראים איי אורקני

מעגלי האבנים המסתוריים של סקוטלנד Clannish Stones

מדור בשני מעגלי אבן שהמרשים מבניהם הוא Callanish Stones. איש לא יודע מהיכן וכיצד נוצרו מעגלי האבן ששונים מתצורת האבן הקיימת על האיים ובעיר מי בנה אותם ולשם מה. מדובר במעגל אבנים מרשים , קטן בגודלו מאתר  סטונהנג' .

טיול לסקוטלנד עם רכב למטייל מסלול מומלץ

טיול לסקוטלנד עם רכב למטייל מסלול מומלץ Clannish Stones

חלק מהאבנים באתר שוקלות למעלה מ 10 טון. מבצע ההובלה של האבנים הייתה ללא ספק משימה קשה ורשימה. אבל כאן נותרה התעלומה. הסיבה האמתית  ליצירת המעגל נותרה לא פתורה. האם מדובר במקום פולחן?.

סיכום יום שלישי : עייפים אך מרוצים נחזור מהים ליבשה . ביום זה מומלץ לנוע מעט דרומה וללון באחד מבתי המלון באזור . המלצה שלנו לחוויה מיוחדת גם אם לא זולה היא ללון בטירת Ackergill Tower המרשימה לחוויה שלא תשכח כל כך מהר

ביום ברביעי נסיעה לאורך הדרך האטלנטית ולינה אזור Ullapool 

היום נכנס לרכב ונתחיל נסיעה לאורך כביש צר מידות בעל נוף יוצא דופן. הודות למיקומו לאורך האוקיינוס האטלנטי , זה יום של מראות נופים.

היכן נעצור לאורך הדרך?.  עצירה ב Tongue, Lairg והיום בו תפגשו את תושבי סקוטלנד כמו שהם . עם המבטא הכבד , הכנסת האורחים הידועה והמשקאות המפורסמים במזקקות לאורך הדרך. לינה אפשרית באחד הצימרים של אנשי Ullapool עדיף עם נוף לאחד האגמים הקסומים באזור . מקום רומנטי עם מסעדות ים מעולות במחירים סבירים.

סיכום יום רביעי : בסיום הנהיגה הארוכה מומלץ לבלות את הערב בנעימים. מה אפשר לעשות?.

הליכה בסמוך למקום הלינה.

למחרת קחו את היום באופן קל יותר ואל תוותרו על כניסה לטירות סקוטיות אשר בדרך .

טיול ברכב בסקוטלנד

טיול ברכב בסקוטלנד נסיעה לאורך הדרך האטלנטית

המסלול המרתק לטירת Eileen Donan Castle יום חמישי

נסע לטירות הסקוטיות המושלמות Eilean Donan Castle. היכן מסתיים המסלול?. במקום קסום מהאגדות Isle of Skye.

זהו האי הסקוטי הצופה לאוקיינוס האטלנטי. היכן מומלץ לישון באי סקאיי?. בבתים עתיקים שהמקומיים מקפידים לשמר אותם ואת רוח התקופה בה נבנו.

באי סקאיי בסקוטלנד מומלץ להישאר יום נוסף ולהינות מפירות ים , דגים , הווי מקומי ומסלולי טיול רגליים או במכונית המקיפים את האיים .

לינה באי סקאי Isle of Skye יום שישי לטיול עצמאי בסקוטלנד

יום ששי טיול באי סקאי מתוכו כשלוש שעות באתר Dunvegan Castle טירה סקוטית אשר נשארה בשלמותה ומספקת מבט לאורח החיים הסקוטי המסורתי שעצב את האומה הסקוטית בשונה מהאומה הבריטית.

את היריבויות בין ראשי השבטים , השקיעה של סקוטלנד במקביל לאירלנד ואת ההווה המפויס של ההיסטוריה הסוערת . למי שעורך טיול לסקוטלנד עם רכב למטייל לא תהיה בעיה לזהות את הסולידריות המקומית והערגה לממלכה הסקוטית.

בסיום היום השישי נתכנס לקראת חזרה לכיוון גלזגו האפורה שאין סיבה להתעכב בה יותר מאשר לילה אחד. או להתקדם ממנה ליעד הבא . בעיר פועל שדה תעופה בינלאומי וממנו ניתן לחזור לישראל או ללונדון בטיסות ישירות או בטיסה נוחה לישראל דרך פולין באמצעות חברת WIZZ

יום שביעי נסיעה לטיסה וביקור במזקקת Ben Nevis Distillery

יום שביעי נסיעה לגלזגו לקראת טיסה חזרה או טיסת המשך ליעד הבא . ביקור במזקקת ויסקי Ben Nevis Distillery ולמעיזים גם טעימות ישיר מחבית המשקה. עד לעיר גלזגו צפויה נסיעה בנופי התרחשות הסדרה זרה OUTLANDER. מה קרה לנו בנסיעה?. התחלנו כבר להתגעגע לעוד טיול לסקוטלנד עם רכב למטייל מסלול מומלץ

היכן כדאי לבקר בסקוטלנד המלצות מסלולים ברכב למטייל

היכן כדאי לבקר בסקוטלנד המלצות מסלולים ברכב למטייל

הרחבה על מקומות מרכזיים בסקוטלנד מתאים לטיול ברכב למטייל עצמאי 

Rosslyn chapel Scotland knights templar
Stirling Castle, Esplanade, Stirling FK8 1EJ, UK
Newton more is a village in the Highland
Ben Nevis Distillery, Lochy Bridge, Fort William PH33 6TJ, UK
Eilean Donan Castle, Dornie, Kyle of Lochalsh IV40 8DX, UK

טיול לסקוטלנד תכנון טיול אישי השכרת רכבים מלון ומסלול מותאם