פארק נאות קדומים פורים 2024

פארק נאות קדומים פורים 2024 סיורים לכל המשפחה בעקבות גיבורי המגילה

כיצד תרצו לבלות בחג האילנות הקרוב?. לפניכם המלצת האתר על בילוי משפחתי איכותי. על אנו ממליצים? פארק נאות קדומים פורים 2024 סיורים לכל המשפחה בעקבות גיבורי המגיל . פעילות מומלצת לכל המשפחה במחיר שפוי המשלבת חוויה חינוכית והמון כיף. יוצאים לדרך. בסוף העמוד תוכלו להירשם לפעילות המשלבת חוויה חינוכית והמון כיף. מומלץ האתר לאירועי פורים השנה. 

איזה פעילויות יש בקרוב פארק נאות קדומים טו בשבט 2024 סיורים לכל המשפחה 

באיזה תאריכים?. 24-25.3 | ימים ראשון ושני. מה בתכנית?. סיורים לכל המשפחה

איך הופכים את פורים לחוויתי במיוחד לכל המשפחה?

יוצאים להתחזק מהטבע בנאות קדומים!, נצא לסיור בעקבות גיבורי המגילה, נעבור בין תחנות מרתקות ובכל תחנה נתמקד בגיבור/ה אחר/ת מסיפור המגילה, השמורה פורחת ויפיפיה והטבע נפלא. נכין שקיות בשם, נשזור צמידים ונפעיל את גלגל המים הקדום. להשלמת התמונה, מתחפשים ומצטלמים עם בגדים תקופתיים. לחצו כאן לפרטים נוספים וכרטיסים

בעקבות גיבורי המגילה – פורים  2024 בנאות קדומים
24-25.3.2024, י"ד-ט"ו אדר ב' תשפ"ד
סיורים לכל המשפחה בעקבות ה"כוכבים" של מגילת אסתר

סיורים לכל המשפחה פארק נאות קדומים פורים 2024

 מה היה הבושם האהוב של אסתר המלכה?
 מהו הקשר בין בגדי המלכות של מרדכי היהודי לבין חילזון ימי?
 איך הכינו את היין האהוב על המלך אחשוורוש?

במשך חצי השנה שקדמה למפגשה הראשון והגורלי עם המלך אחשוורוש, התבשמה אסתר המלכה בבושם מיוחד העשוי מצמח המור; מרדכי היהודי היה גאה מאוד בבגדי המלכות שקיבל, בצבעי תכלת וארגמן, ספק אם הוא ידע שהצבעים הופקו בכלל מחילזון הארגמון, שגדל במימיו הרדודים של חוף הים התיכון; 

את היין שהמלך אחשוורוש אהב כל כך לשתות, היו מפיקים בדרך מאוד שונה מהיום, בגת עתיקה ממש כמו זאת שאפשר לראות בנאות קדומים.  לצד כוס תירוש ילמדו כיצד בצרו ענבי יין באותם ימים, ודרכו עליהם עד לקבלת עסיס טעים.  

אפילו המן הרשע לא האמין עד כמה הגורל הוא הפכפך, ממש כמו גלגל המים הקדום – גלגל האנטיליה, פעם אפשר להיות למעלה ופעם למטה. הפור תמיד יכול להתהפך

בסיור צבעוני בטבע יעברו המטיילים בין גינות המור אפרסמון, יבקרו בבית הצבעים, יהנו מפרחי העונה הנמצאים כעת בשיא פריחתם, ושלל המתקנים החקלאיים הקדומים המפוזרים בשטח, ויראו איך, לכל אחד מהם יש חלק חשוב בסיפור המגילה.

מלבד סיפורים מרתקים על כוכבי המגילה, המבקרים גם יתנסו בעצמם במגוון חוויות הישר מממלכת פרס העתיקה: יחד יכינו שקית ריח נעימה לבישום הבית, ישזרו צמידים צבעוניים יפעילו את גלגל המים.   להשלמת התמונה, מתחפשים ומצטלמים עם בגדים תקופתיים 

תאריך:
ראשון | 24.3.2024 | י"ד אדר ב' תשפ"ד
9:30 | 11:00 | 14:00 – (משך הסיור כשעתיים ולא ניתן להצטרף באמצע)

תאריך:
שני | 25.3.2024 | ט"ו אדר ב' תשפ"ד
14:00 – (משך הסיור כשעתיים ולא ניתן להצטרף באמצע)

עלות:
45 ₪ למשתתף מגיל 3 , הפניה להרשמה בהמשך העמוד. 

פעילויות קודמות 

פארק נאות קדומים פורים 2024 סיורים לכל המשפחה בעקבות גיבורי המגילה

פארק נאות קדומים פורים 2024 סיורים לכל המשפחה בעקבות גיבורי המגילה

סיור ליקוט ובישול בטבע לכל המשפחה "מלקטים ואוכלים" – היכרות עם צמחי בר עונתיים, ליקוט צמחי מאכל ובישול ארוחה בשטח הישר מן הטבע.

סיור בוקר | 26.1.24 | ט"ז שבט | 15:00-13:00

הטבע מלא בחטיפים, צריך רק לדעת איפה ללקט אותם!
במקום צ'יפס – עלי מלוח מטוגן, במקום סוכריות – גבעולי חמציצים.
את החטיפים נשאיר בבית ונצא לחוויה טעימה ובריאה בטבע.

בחודש שבט, הטבע מתעורר ואת התיאבון מעורר! נאות קדומים מזמינה את המשפחות לצאת אל המרחבים וממש כמו יושבי הארץ הקדומים, נאסוף, נלקט ונבשל ירקות בר בריאים ומזינים.
בסיור מודרך בין שבילי הפארק והשדות הירוקים, מכירים את הצמחים העונתיים, שומעים סיפורים ואגדות על אוכל ומאכלים ולומדים על ערכיהם התזונתיים של צמחי הבר.
לסיום, לאחר שסל הליקוט יהיה מלא בשפע ירקות השדה, מבשלים יחד על כירה מאכלים טעימים על בסיס מתכונים מן המקורות של ארץ ישראל הקדומה!

יציאה לסיור בשעה 13:00 (משך הסיור כשעתיים. לא ניתן להצטרף באמצע)
הארוחה הינה בגדר "טעימות"

 

בין אדום ולבן בטבע – סיור ט"ו בשבט לקהל בוגר סיור בוקר | 26.1.24 | ט"ז שבט | 9:30-12:00.

מה בסיור?. נשמע מה היה במקור יום ט"ו בשבט. נגלה מאיפה החל מנהג אכילת פירות יבשים והאם זה הזמן המתאים לנטיעת עצים.

מהו ט"ו בשבט באמת?.

נראה את העצים העומדים בשלכת ונבין מדוע נקבע "ראש השנה לאילנות" דווקא בט"ו-בשבט. נעקוב אחר גלגולו של החג במשך הדורות, איך בתחילה היה זה מועד לתשלום המס על היבול עד שהתגלגל והתגלגל… והפך לחג של נטיעות ושמירה על הטבע.

בין אדום ולבן בטבע. מהו הקשר בין גלי הפריחה בטבע הישראלי. מי עוד?. למקובלים שחיו בצפת ולשתיית יין אדום ולבן בסדר טו בשבט? נעקוב אחר גווני הפריחה השונים ונכיר קצת משמות הפרחים.
"תבל – שהיא מתובלת בכל.." – בטבע הישראלי שפע צמחי תבלין, נלקט צמחים עונתיים ונשמע סיפורים מרתקים על סמליותם וערכם של התבלינים השונים. נקטוף וניצור תערובת צמחי תבלין אישית, לתיבול או לחליטה.
מחיר: 55 ₪ למשתתף

היכן נרשמים?. פעילויות בנאות קדומים

איפה נמצא הפארק? 

הפעילות תתקיים בפארק נאות קדומים. כחצי שעה נסיעה ממרכז הארץ. מדובר בשמורת טבע באזור יער בן שמן בו מטיילים בין צמחי ארץ ישראל העתיקה ומתקנים חקלאיים קדומים.

מה עוד נספר לכם על האתר המומלץ בנאות קדומים?. זכה בפרס ישראל תשנ"ד על תרומה מיוחדת לחברה ולמדינה.